کد خبر: 606347
تاریخ انتشار :

در گفت‌وگو با «نامه‌نیوز» مطرح شد

حسین ابراهیمی: اگر شورای ائتلاف به جامعه روحانیت ملحق نشود، به نتیجه نمی‌رسد/ امید بسیاری داریم که نیرو‌های پایداری به وحدت جامعه روحانیت بپیوندند/ با جامعه مدرسین مشغول رایزنی هستیم

حسین ابراهیمی: اگر شورای ائتلاف به جامعه روحانیت ملحق نشود، به نتیجه نمی‌رسد/ امید بسیاری داریم که نیرو‌های پایداری به وحدت جامعه روحانیت بپیوندند/ با جامعه مدرسین مشغول رایزنی هستیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: چندماهی تا انتخابات ریاست‌جمهوری باقی است و بسیاری از تحلیلگران سیاسی باور دارند که نیروهای اصولگرا می‌توانند با محوریت جامعه روحانیت مبارز به اسنجامی درخور دست یابند تا با وحدت سراسری یک نامزد شایسته به ملت ایران معرفی شود.

حسین ابراهیمی، از اعضای جامعه روحانیت مبارز درباره آخرین فعالیت‌های این تشکل سیاسی به «نامه‌نیوز» گفت: «کار تشکیلاتی و جمع‌کردن همه نیروهای انقلاب سهل و ممتنع است. جامعه روحانیت مبارز تا این لحظه توانسته است تقریبا تشکیلات وحدت‌بخش خود را در سراسر کشور گسترده کند. اکنون تهران به 10منطقه تقسیم شده است و در استان‌ها و شهرستان‌ها هم سازوکار جامعه روحانیت شروع به کار کرده است. جلسات هم به طور منظم برگزار می‌شود و افراد از گروه‌های مختلف اصولگرایی در جلسات حاضر می‌شوند. جامعه روحانیت یک تشکل ارزشمندی است که می‌تواند وحدت را در میان نیروهای انقلاب برای انتخابات1400 به وجود آورد و حقیقت هم همین است که هر کسی که به مواضع مقام معظم رهبری باور دارد و در خط ولایت حرکت می‌کند باید در پی انسجام باشد».

او ادامه داد: «اکنون جامعه روحانیت مبارز می‌کوشد که محور انسجام باشد و من باور دارم که اگر وحدت سراسری شکل بگیرد انتخابات ارزشمندی را شاهد خواهیم بود تا در پی انتخابات فردی رئیس‌جمهور ایران اسلامی شود که هم از نظر بین‌المللی کشور را در وضعیت شایسته‌ای قرار دهد و هم مقبولیت واقعی میان مردم داشته باشد تا به اوضاع داخلی نیز سروسامان دهد».

این عضو جامعه روحانیت مبارز در واکنش به سخنان اخیر مهدی چمران که گفته بود شورای ائتلاف به کار خود ادامه می‌دهد و اگر نیروهای جامعه روحانیت می‌خواهند به شورای ائتلاف بپیوندند، اظهار کرد: «اگر شورای ائتلاف بخواهد جدای از جامعه روحانیت کار کند باید از همین حالا آیه یأس را بخوانیم. واقعیت این است که اگر شورای ائتلاف به جامعه روحانیت ملحق نشود، به نتیجه نمی‌رسد. اکنون قریب به چهار دهه است که جامعه روحانیت و جامعه مدرسین محور ائتلاف بوده‌اند و روحانیت همیشه در مهم‌ترین رخدادهای سیاسی کشور نقش‌آفرین بوده است. اگر کسی می‌خواهد برای خدا، نظام و انقلاب کار کند باید با محوریت جامعه روحانیت مبارز وارد انتخابات شود».

این فعال سیاسی درباره اینکه آیا نظر جامعه مدرسین درباره ورود به انتخابات تغییر کرده است و می‌توان شاهد نقش‌آفرینی این تشکل سیاسی در 1400 باشیم، تصریح کرد: «جامعه مدرسین هنوز تصمیم نهایی خود را اعلام نکرده است و رایزنی‌ها نتیجه دهد جامعه مدرسین هم در وحدت سراسری نیروهای انقلاب برای انتخابات حاضر باشد».

ابراهیمی در پایان درخصوص احتمال پیوستن جبهه پایداری به ائتلاف جامعه روحانیت گفت: «نیروهای پایداری، نیروهایی انقلابی و عاشق رهبری هستند و با ارزش‌های انقلاب اسلامی آشنا هستند و امید بسیار زیادی داریم که نیروهای پایداری به وحدتی که با محوریت جامعه روحانیت پیش می‌رود، بپیوندند. رهبر معظم انقلاب همواره در بیاناتشان بر انسجام تأکید می‌کنند و همه نیروهای انقلاب که فرمایشان آقا را سرلوحه کار خود می‌دانند باید در مقطع کنونی به صورت واقعی و عینی نشان دهند که مطیع امار رهبری هستند. اکنون بستر انسجام ایجاد شده است و امید آن است که همه نیرها به این انسجام و وحدت ملحق شوند تا انتخاباتی درخور ملت ایران رقم بخورد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها