کد خبر: 606684
تاریخ انتشار :

ایران از کدام نقطه انتقام ترور سردار سلیمانی را می گیرد؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عبدالباری عطوان در روزنامه رأی‌الیوم می‌نویسد: صهیونیست‌ها پیش‌بینی کرده‌اند ضربه انتقام‌جویانه به تلافی ترور سپهبد سلیمانی از یمن یا عراق صورت می‌گیرد. اما چرا؟ آیا موشک‌های بالستیک و بالدار حوثی‌ها پس از جده و ینبع در شمال دریای سرخ به ایلات و بئر السبع خواهد رسید؟ چه چیزی بیش از همه ترامپ و نتانیاهو را در یمن نگران می‌کند؟

تهدیدهای آمریکا و اسرائیل علیه ایران و محور وابسته به این کشور هم‌زمان با نزدیک ‌شدن به سالگرد نخست ترور سلیمانی گواه ترس آنها است.

طبق اطلاعات به دست آمده، اسرائیل نگران‌تر است زیرا سرانش می‌دانند هدف هرگونه عملیات انتقام‌جویانه ترور سلیمانی خواهند بود. به همین علت، این روزها در وضعیت آماده‌باش کامل به سر می‌برند. این ترس به‌علت دودستگی‌های داخلی و تظاهرات‌ها برای برکناری نتانیاهو تشدید شده است.

ژنرال هیدای زیلبرمان، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت ایران احتمالا به اسرائیل از عراق یا یمن حمله کند. ما اطلاعاتی داریم که ایران در هر دو کشور در حال ساخت پهپاد و موشک‌های هوشمندی است که برد آنها به اسرائیل می‌رسد.

این نخستین بار است که اسرائیلی‌ها آشکارا از هرگونه حمله‌ای از سوی عراق و یمن نگران هستند و نه از جنوب لبنان یا نوار غزه.

جنبش انصارالله تجربه جنگی عالی دارد و تاسیسات آرامکو را در عمق عربستان موشک‌باران کرده است. پهپاد و موشک‌های بالدارش به بقیق، خریص، جده و ینبع اصابت کرده و اکنون قایق‌های تندرویی در اختیار دارد که باب‌المندب، دریای سرخ و دریای عرب را تهدید می‌کند.

صهیونیست‌ها می‌دانند موشک‌های بالستیک و بالدار یمن که به جده و ینبع در شمال دریای سرخ رسیده، می‌تواند به ایلات و بئرسبع برسد و طرفی که موشک قدس 2 و 3 و 4 دارد و پهپاد آمریکایی را بر فراز تنگه هرمز سرنگون می‌کند، می‌تواند جنگنده «B52» را نیز با همان موشک یا موشکی پیشرفته‌تر سرنگون

کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها