کد خبر: 606713
تاریخ انتشار :

هشدار جدی روحانی به مردم ایران + جزئیات

هشدار جدی روحانی به مردم ایران + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، مهمترین بخش اظهارات حسن روحانی به شرح زیر است: * برخی کشورها در آغاز فراگیری این ویروس کشورهای گرفتار را تمسخر می کردند، اما آنها هم گرفتار شدند. * برخی دیگر با شیوه های پلیسی فکر میکردند میتوانند این ویروس را کنترل کنند که دیدند ثمری ندارد. * موج سوم را سریعتر از چیزی که دیگران پیش بینی میکردند مهار کردیم.

* امروز فقط 4 شهر با وضعیت قرمز داریم و اکثر کشور در وضعیت زرد و بعضا نارنجی هستند. * در موفقیت مهار کرونا نقش رهبری را باید مد نظر قرار داد.

* رهبری از آغاز هم تایید و هم تکلیف بر رعایت پروتکل های بهداشتی داشتند. * رسیدن به روند کاهشی وقتی جایی اوج می‌گیرد بسیار سخت و گاهی پر هزینه است.

* عکس آن؛ اگر بخواهد شرایط بهم بریزد و به دلیل مناسبت‌های خانوادگی و ملی دو مرتبه برمی‌گردیم، جبرانش خیلی سخت است.

* این هزینه در ماه‌های بهمن و اسفند خیلی بیشتر است زیرا برخی از افراد کاسبیشان در همین ماه‌های نزدیک به عید است. * ان شا الله شب عید خوب و مناسبی را داشته باشیم و مردم هم بتوانند به سفر بروند. * این در صورتی امکان پذیر است که از امروز تا اوایل ماه بهمن خیلی باید مراعات کنیم. * مساله عادی انگاری یک معضل بزرگ برای ماه‌های آتی خواهد بود.

مشروح اظهارات رئیس جمهور را در ادامه بخوانید: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور طی سخنانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که امروز (شنبه) برگزار شد، گفت: لازم می‌دانم از مردم عزیز برای رعایت چارچوب‌های بهداشتی در عزاداری صدیقه کبری (س) و سردار قاسم سلیمانی تشکر کنم.

موضوع کرونا یک بیماری عادی و اپیدمی معمولی نبود

وی ادامه داد: موضوع کرونا یک بیماری عادی و اپیدمی معمولی نبود و یک پاندومی بود که سراسر جهان را در برگرفت و یک آزمایش تاریخی برای ملت‌ها و رهبران آن بود. برخی از کشورها بودند که وقتی این اپیدمی شروع شد به فکر مسائل اقتصادی بودند.

رئیس جمهور تصریح کرد: کشورهایی را دیدیم که فکر می‌کردند با شریط پلیسی و قرنطینه‌های سخت می‌توانند این ویروس را کنترل کنند که بعد هم دیدند اینطور نمی توانند آن را کنترل کنند. برخی از رهبران کشورها هم همه پروتکل‌ها را به سخره گرفتند.

در مبارزه با کرونا در ایران موفقیت خوبی داشتیم

وی تاکید کرد: ما در مبارزه با کرونا در ایران موفقیت خوبی داشتیم. ما موج سوم را سریعتر از آنچه دیگران پیش بینی می‌کردند را مهار کردیم و امروز می بینیم تنها ۴ شهرستان قرمز است. اغلب شهرستان‌ها، زرد و نارنجی هستند و با شرایط مساعد و مناسبی مواجه هستیم. در موفقیت این کار نقش رهبری را باید حائز اهمیت قرار دهیم.

هزینه مبارزه با کرونا در ماه‌های بهمن و اسفند خیلی بیشتر است

رئیس جمهور گفت: وقتی جایی اوج می‌گیرد رسیدن به روند کاهشی بسیار سخت و گاهی پر هزینه است. عکس آن؛ اگر بخواهد شرایط بهم بریزد و به دلیل مناسبت‌های خانوادگی و ملی دو مرتبه برمی‌گردیم، جبرانش خیلی سخت است. این هزینه در ماه‌های بهمن و اسفند خیلی بیشتر است زیرا برخی از افراد کاسبیشان در همین ماه‌های نزدیک به عید است.

ان‌شا‌الله شب عید خوب و مناسبی را داشته باشیم

وی تصریح کرد: ان شا الله شب عید خوب و مناسبی را داشته باشیم و مردم هم بتوانند به سفر بروند این در صورتی امکان پذیر است که از امروز تا اوایل ماه بهمن خیلی باید مراعات کنیم. لذا مساله عادی انگاری یک معضل بزرگ برای ماه‌های آتی خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها