کد خبر: 606759
تاریخ انتشار :

خط و نشان مقامات ارشد نظامی ایران برای آمریکا + جزئیات

خط و نشان مقامات ارشد نظامی ایران برای آمریکا + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مشاور رهبر انقلاب: ایران قادر است ناوهای هواپیمابر آمریکایی را ظرف چند ساعت تبدیل به زیردریایی کند سرلشکر پاسدار سیدیحیی رحیم صفوی، مشاور و دستیار عالی مقام معظم رهبری در امور نظامی در برنامه‌ای تلویزیونی در پاسخ به این پرسش که تحلیل شما از تحرکات اخیر آمریکایی ها در عراق چیست، بیان کرد: نیروهای نظامی ایران اشراف اطلاعاتی کامل دارند و تمام تحرکات نظامی امریکا را از دریای عمان، اقیانوس هند، دریای عمان، خلیج فارس و حتی پایگاه هایی که در کشورهای همسایه دارند، رصد اطلاعاتی می کنند. نقاط ضعف و اینها را می دهند. نیروهای نظامی ما از اشراف عملیاتی و اشراف اطلاعاتی برخوردار هستند و از آمادگی برخوردار هستند و می دانند رهبر مقتدری داریم که دستور می دهد پایگاه عین الاسد را با موشک بزنیم. هیچ گاه آغازگر جنگ نخواهیم بود اما اگر کسی به ایران حمله کند با اقتدار و آمادگی کامل جواب‌مان به صورت مستحکم داده خواهد شد. وی افزود: تحلیلم این است که از ضعف‌شان در حال منفعل شدن است. آنها نگران این هستند که در سالگرد شهید سلیمانی و ابومهدی و همچنین شهادت محسن فخری زاده ما عملیات هایی را انجام بدهیم. برآورد من این است که اینها در حالت پدافندی هستند و البته نباید دشمن را حقیر بشماریم. نیروهای ما در کمال اقتدار آمادگی کامل از منافعامان را دارند. آمریکایی می دانند نیروهایشان در منطقه بسیار آسیب پذیر هستند. ایران قادر است ناوهای هواپیمابر امریکایی را ظرف چند ساعت تبدیل به زیردریایی کنند. نظامی های امریکایی بیشتر از سیاسیون نقط ضعف خود را می دانند ولی به هر حال امیدواریم تا زمانی که دولت خبیث ترامپ برود، اتفاقی نیفتد. آنطور که مقام معظم رهبری و فرماندهان ما می دانند انتقام حاج قاسم به قوت خودش باقی می ماند.

فرمانده سپاه: هر عملی از سوی دشمن علیه ما سر بزند را با ضربه‌ای متقابل، قاطع و مستحکم پاسخ می‌دهیم

سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه نیز صبح امروز در بازدید از یگان‌ها، سامانه‌ها و تجهیزات نظامی مستقر در جزیره بوموسی با بیان اینکه هیچ تهدید و تعرضی از سوی دشمنان را رها نخواهیم کرد، گفت: ما در عمل نشان داده ایم و در بیان هم می‌گوییم که هر عملی از سوی دشمن علیه ما سر بزند، آن را با ضربه‌ای متقابل، قاطع و مستحکم پاسخ می‌دهیم. وی در پاسخ به سوالی درخصوص واکنش به هر نوع دست اندازی به امنیت و منافع ملی کشورمان بویژه در حوزه دریایی گفت: این موضوع بارها ثابت شده است که ما هیچ تهدید و تعرضی از سوی دشمنان را رها نکرده و او را به حال خود وا نمی‌گذاریم.

هشدار امیر پوردستان به آمریکایی‌ها: از کرده خود پشیمان خواهید شد

امیر احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش نیز در برنامه‌ای تلویزیونی درباره تهدیدات اخیر آمریکایی ها گفت: احساس می کنم یک جنگ روانی است. آنها نگران بودند به خاطر سالگرد حاج قاسم تحرکاتی از سوی نیروهای ما باشد. از طرفی بخشی از نیروها را از عراق و افغانسان به خاطر امنیت خارج می کنند. آمریکایی‌ها در شرایطی نیستند که بخواهند جبهه جنگی را باز کند، اما من این را به ملت شریف عرض می‌کنم که تمامی حرکت ها در منطقه و خارج از منطقه رصد و تحلیل می شود و متناسب با این حرکت های ظرفیت های آفندی لازم اتخاذ می شود و مردم مطمئن باشند فرزندان سرباز و بسیجی‌شان غافلگیر نخواهند شد و اگر دشمن بخواهد حرکتی کند او را از کرده اش پشیمان می کنیم.

جانشین فرمانده پدافند هوایی: دنبال جنگ نیستیم اما امنیت کشور خط قرمز ما است

امیر سرتیپ علیرضا الهامی جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی هم در آیین تکریم و معارفه فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب غرب گفت: امروز شناسایی هر نوع پرنده با هر سطح مقطع راداری برای پدافند هوایی امکان‌ پذیر است و به این توانمندی رسیده‌ایم که هر پرنده‌ای را در داخل مرزهای جمهوری اسلامی ایران کشف، شناسایی و منهدم کنیم. وی افزود: دنبال جنگ نیستیم اما امنیت کشور خط قرمز ما است؛ در این حوزه هیچ معامله و مماشاتی با کسی نداریم و عمق نفوذ راهبردی ایران در حال تقویت است.

گفتنی است؛ نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز در پی افزایش ماجراجویی آمریکا در خلیج فارس نامه ای را خطاب به رییس شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل ارسال و در این نامه اعلام کرد که ماجراجویی نظامی آمریکا در خلیج فارس و دریای عمان به ویژه در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.

شایان ذکر است؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز روز پنجشنبه نیز در صفحه توییترش نوشت: دونالد ترامپ[رئیس جمهور آمریکا] و طرفدارانش به جای مبارزه با کووید-۱۹ در آمریکا میلاردها پول را صرف به پرواز درآوردن [بمب افکن های] B۵۲ و فرستادن نیروی دریایی به منطقه ما می کنند. ظریف ادامه داد: اطلاعات به دست آمده از عراق نشانگر دسیسه ای برای جور کردن بهانه ی جنگ است. ایران به دنبال جنگ نیست اما آشکارا و مستقیما از مردمش، امنیتش و منافع حیاتی اش دفاع خواهد کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها