کد خبر: 606833
تاریخ انتشار :

آخرین اقدامات شورای ائتلاف برای انتخابات ۱۴۰۰

آخرین اقدامات شورای ائتلاف برای انتخابات ۱۴۰۰
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم و اصولگرایان اگرچه اهمیت وحدت و اجماع را می‌دانند، هنوز به ساز و کار مناسب نرسیده‌اند. از یک سوی جامعه روحانیت محوریت سازوکاری به نام شورای ائتلاف را به عهده گرفته و از سوی دیگر برخی اصولگرایان به استفاده از سازوکاری که در انتخابات مجلس یازدهم مورد استفاده قرار گرفته و شورای ائتلاف نام دارد، اصرار دارند.

بخش امیدوارکننده قضیه آنجا است که آقایان و مسئولان در هر دو سازوکار مطرح علاقه‌مند به اجماع با همه طیف‌ها بوده و در تلاش هستند که نظر حامیان آن سازوکار دیگر را نیز جلب کنند. گویا جلساتی نیز با یکدیگر داشته‌اند.

تا اینجای کار اما اجماع و اتفاق نظری بین این دو ایجاد نشده است. با این حال اصولگرایان دست از کار نکشیده و یا اینکه فعالیت‌های انتخاباتی خود را معطل تعیین تکلیف این موضوع نکرده‌اند. شاهد نیز اظهارات امروز مهدی چمران است که آخرین اقدامات شورای ائتلاف را شرح می‌دهد. به گفته او «شورای ائتلاف اصولگرایی فعال شده است و برنامه‌های خود برای شرکت در انتخابات ١٤٠٠ را با دقت و جدیت دنبال می‌کند.»

به گزارش میزان، وی در تشریح فعالیت‌های شورای ائتلاف گفته است: «تعدادی از دفاتر استانی، مجامع استانی خود را برگزار کرده‌اند و بعد مجامع شهرستانی‌شان را برگزار می‌کنند تا اسامی نیرو‌های مورد نظر خود را برای انتخابات شورا‌ها سریعتر اعلام کنند.»

چمران با بیان اینکه اصراری نداریم کار‌های انتخاباتی در دست انجام را اعلام خبری کنیم، گفت: «آمادگی و انجام فعالیت‌های مربوط به انتخابات هم بخشی از کار تشکیلاتی است. کار را با سرعت، دقت، برنامه ریزی و بر اساس تجربیات جمنا و شورای ائتلافی که برای انتخاب نمایندگان مجلس یازدهم شکل گرفته بود، دنبال می‌کنیم. تعویض نام هم نداریم.»

نایب رئیس شورای مرکزی ائتلاف نیرو‌های انقلاب تصریح کرد: از همه احزاب دعوت کردیم تا در شورای ائتلاف حاضر شوند، همه آن‌هایی که در شورای ائتلاف قبلی برای انتخابات مجلس بوده اند و چه احزاب اصولگرایی که در این ائتلاف حضور نداشتند تا بیایند و کار موازی که نتیجه مثبتی هم نخواهد داشت، شکل نگیرد.

منبع: فردا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها