کد خبر: 607280
تاریخ انتشار :

رئیس دفتر رئیس‌جمهور: تصویب FATF به نفع مردم است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص اظهارات دونالد ترامپ علیه کشورمان گفت: وی رئیس‌جمهوری است که جدای از اینکه مسائل دموکراسی چه هست، ۸ میلیون رقیبش رای بیشتر آورده اما می گوید نمی‌روم. این‌ها سرگرم گرفتاری‌های خودشان هستند و حرف‌هایشان فرافکنی است؛ ما که ۴ سال صبر کردیم این ۱۲ روز را هم صبر می کنیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تحریم‌های جدید اعمال شده از سوی ایالات متحده گفت: این تحریم‌ها زور آخر این دولت ورشکسته است که هیچ اثری روی اقتصاد، صادرات و واردات ایران ندارد و خودشان هم می دانند هیچ اثری ندارد؛ شما خبر را می شنوید اما تاثیری روی بازار ندارد و کاربرد آن خوشامد رژیم صهیونیستی است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در خصوص اهداف سفر هیات کره ای به ایران نیز گفت: این سفر قبلا اعلام شده بود و این در ارتباط با بحث کشتی نبود و همکاری اقتصادی و طلب ما مطرح بود؛ البته این اتفاق توقیف کشتی به هر صورت یکی از موضوعات فیمابین است. بالاخره هر فعالیتی باید ضابطه فنی خود را داشته باشد؛ اگر کشتی حرکت می‌کند باید به محیط زیست توجه کند.

واعظی در خصوص سخنان اخیر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر پرابهام بودن لایحه FATF گفت: بحث FATF نیست بلکه دو لایحه از چهار لایحه‌ای است که دولت برای شفافیت مالی به مجلس فرستاده است؛ مجلس هر چهارتا را تصویب کرد و دولایحه اجرایی شد. به هرحال ما باید به اعضای مجمع تشخیص فرصت دهیم با کار کارشناسی، بدون سیاسی شدن این موضوع مسیر را طی کنند. به هر حال تصویب این دو لایحه هم به نفع شفافیت در کشور است و هم جلوی پولشویی را می گیرد و روابط بانکی ما را بعد برداشته شدن تحریم‌ها روان می‌کند و این به نفع مردم است. وقتی کشور نفع می‌برد ما نباید این موضوع را به موضوع جناحی تبدیل کنیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در رابطه با اختلاف نظر میان وزیر صمت و وزیر اقتصاد بر سر قیمت فولاد خاطرنشان کرد: اختلاف نظر بر سر ریال نیست. وزارت اقتصاد می‌گوید مسئول قیمت گذاری بورس است و وزارت صمت می‌گوید کالای تولید شده ما باید با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد. به نظر من وزیر صمت نباید بحثی که می‌توانست در جاهای دیگر مطرح شود را در جلسه‌ای که خبرنگاران بودند مطرح می‌کرد. این کار خوبی نبود. ما به همکاران می‌گوییم نتایج را در اختیار مردم قرار دهند. مردم نباید شاهد اختلاف‌های ما باشند بلکه باید شاهد هماهنگی‌ها باشند.

واعظی در پاسخ به سوالی در خصوص اخبار مربوط به رانت ۶۰ هزار میلیارد تومانی در بخش فولاد گفت: امروز در جلسه دولت آقای رئیس‌جمهور دستور دادند دستگاه‌های نظارتی دولتی دقت بیشتری روی برخی کالاها که واسطه‌ها در آن ها فعالیت دارند داشته باشند و آنچه به دست مصرف کننده می‌رسد نباید فاصله قیمتی زیاد داشته باشد. امروز آقای رزم حسینی در جلسه نبودند و قرار شد روز یکشنبه آینده در جلسه ستاد اقتصادی دولت در این رابطه صحبت کنیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در رابطه با تحریکات اخیر آمریکایی‌ها در منطقه تصریح کرد: دولت آقای ترامپ روزهای پایانی عمرش را می‌گذراند و آنها از روز اول همه تلاش و قصدشان این بود که با تحریک رژیم صهیونیستی و با واسطه دامادش در داخل ایران فشار ایجاد کنند و این یک ماه آخر مرتب پمپاژ خبرهایی می‌شود که مثلاً بوی جنگ بدهد. لذا من می‌گویم ضمن اینکه نیروهای نظامی ما با جدیت آمادگی کامل دارند، اما همانند گذشته هدف آنها جنگ روانی است تا مردم را نگران یک جنگ کنند. این اقدامات در سالگرد شهادت شهید سلیمانی برای فرافکنی است.

واعظی درخصوص ماجرای کرونای انگلیسی نیز گفت: اعلام کردند که یک مورد کرونای انگلیسی پیدا شده است و آن یک مورد و اطرافیانش تحت کنترل هستند. خیلی باید مراقبت کنیم زیرا این نوع از کرونا فقط در انگلستان نماند بلکه امروز این ویروس در بیش از ۴۰ کشور منتقل شده است. وقتی به ۴۰ کشور منتقل می‌شود، ردیابی آن کار سختی خواهد شد. مهمترین کاری که ما باید بکنیم، مراعاتی است که لازم است مرتب انجام دهیم. البته این به معنای آن نیست که ما در ستاد ملی کرونا، قرارگاه عملیاتی و وزارت بهداشت و همه کمیته‌ها کارمان را انجام ندهیم. وظیفه بزرگتر و تاثیرگذارتر را مردم انجام می‌دهند. تا زمانی که ما فاصله اجتماعی را حفظ بکنیم، ماسک بزنیم، شستشوی دست‌ها را انجام دهیم حتی اگر ویروس انگلیسی هم بیاید، نمی‌تواند در داخل ایران فراگیر شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: مردم بدانند که مراقبت‌ها به صورت حداکثری انجام می‌شود. گزارش‌های زیادی به دفتر ما می‌رسد که در خیلی از نقاط کشور مراعات‌ها انجام نمی‌شود، مثلا در قم مراعات نشده است. ما که نمی‌توانیم برویم سراغ مردم و بگوئیم فلان تشییع جنازه نروید. ما موفق شدیم از سه موج این بیماری با کمک مردم و تمام ارگان‌ها عبور کنیم. دیروز در تعداد فوتی‌ها نیز دو رقمی شدیم و این خبر برای همه خوشحال کننده بود. اگر ما بتوانیم جان حتی یک نفر از هموطنان‌مان را نجات دهیم تا گرفتار نشوند، این یک توفیق بسیار بزرگی است.

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها