کد خبر: 607311
تاریخ انتشار :

آمریکا و سودان تفاهم‌نامه مالی امضا کردند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

منابع خبری، امروز (چهارشنبه)، از امضای تفاهم‌نامه‌ای میان «هبه محمد علی احمد» وزیر دارایی سودان و «استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا خبر دادند.

به گزارش شبکه «اسکای نیوز»، وزیر دارایی سودان و وزیر خزانه‌داری آمریکا تفاهم‌نامه‌ای برای تسویه معوقه‌های‌ سودان امضاء کرده‌اند که مطابق با آن، سودان برای اولین بار و پس از گذشت ۲۷ سال ،سالانه، بیش از یک میلیارد دلار از بانک جهانی دریافت خواهد کرد.

این گزارش پس از آن منتشر شده است که خبرگزاری رسمی سودان (سونا)‌، صبح امروز، از ورود وزیر خزانه‌داری آمریکا به خارطوم و دیدار با مقامات این کشور خبر داد.

سونا در بخشی از گزارش خود اشاره کرد که وزیر خزانه‌داری آمریکا در این سفر با «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی این کشور و چندتن دیگر از مقامات سودانی دیدار کرده و با آنها اوضاع اقتصادی، «کمک‌های آتی آمریکا به سودانف، پیشبرد [مسئله] بدهی‌ها و موضوعات مشابه را مورد بحث و بررسی قرار داده است».

طبق این گزارش، «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر دولت انتقالی سودان از «تلاش‌های آمریکا بابت خط زدن نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم، دادن مجدد مصونیت حاکمیتی به سودان، حمایت از انتقال دموکراتیک [دولت] و ایجاد ثبات اقتصادی» تشکر کرده است.

سونا در ادامه نوشت که در این دیدار، مسائل دوجانبه در زمینه‌های اقتصاد، تجارت، سرمایه‌گذاری و... مورد بحث و بررسی قرار گرفته و این سفر نشانه‌ای مهم مبنی آغاز سطح بالایی از روابط میان دو طرف در آینده‌ای نزدیک خواهد بود.

این گزارش پس از آن منتشر شده است که خارطوم و تل‌آویو با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روابط خود را عادی‌سازی کردند.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها