کد خبر: 607456
تاریخ انتشار :

رئیس پلیس کنگره آمریکا از سمت خود کناره گیری کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«استیون ساند» رئیس پلیس کنگره آمریکا در شهر واشنگتن دی.سی. روز پنج شنبه به وقت محلی استعفانامه خود را تقدیم کرد.

این استعفا که از روز شانزدهم ژانویه (۲۷ دیماه) اجرایی می شود، در پی قصور و کوتاهی نیروهای تحت فرماندهی خود در جلوگیری از ورود معترضان به ساختمان کنگره و غارت و چپاول اموال آن صورت گرفت.

پیش از این، قانونگذاران بلندپایه کنگره از جمله «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و «چاک شومر» رهبر اقلیت مجلس سنا خواستار استعفای مقامات ارشد امنیتی درکنگره آمریکا شدند.

شومر روز پنج شنبه به نشریه پولیتیکو اعلام کرد: «اگر گروهبان [مایکل] استنجر در سنا تا آن زمان این سمت را ترک نکند، دموکراتها به محض کسب اکثریت در سنا او را اخراج خواهند کرد».

گفتنی است که روز گذشته (چهارشنبه) همزمان با برگزاری نشست گنکره برای تأیید آرای الکترال انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، «دونالد ترامپ» با ارسال پیام‌هایی در توئیتر و فیس‌بوک حامیان خود را به برگزاری تجمع اعتراضی در برابر کنگره و اعتراض به آنچه که وی تقلب در انتخابات ریاست جمهوری می خواند، دعوت کرد.

در یورش ناگهانی معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به داخل کنگره این کشور چهار تن کشته شدند که به گفته پلیس، تمام کشته شدگان از طرفداران دونالد ترامپ بودند. همچنین تاکنون پلیس آمریکا ۵۲ نفر را در این اعتراضات بازداشت کرده اند.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها