کد خبر: 607614
تاریخ انتشار :

چاووش اوغلو: حل اختلافات میان ترکیه و آمریکا یک ضرورت فوری است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از روزنامه «ینی شفق»، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در سخنانی اعلام کرد: یافتن راه‌هایی برای حل اختلافات میان ترکیه و آمریکا یک ضرورت فوری است؛ دلیل آن هم نه تنها روابط دو جانبه، بلکه همکاری های فراآتلانتیکی به شمار می آید.

وزیر خارجه ترکیه در این باره ادامه داد: ما روابط عمیق و ریشه دار خود را با ایالات متحده را ارج می‌نهیم. اتحادی داریم که آزمون زمان را پشت سر گذاشته و در شکل گیری فضای سیاسی اروپا و آمریکا نقش مهمی داشته است.

«مولود چاووش اوغلو» در ادامه اضافه کرد که آنکارا و واشنگتن در حال حاضر در خصوص بسیاری از موضوعات مهم به ویژه پیرامون امنیت ملی ترکیه، کمک‌های آمریکا به گروه «پ‌ک‌ک»، عدم اقدام علیه گروه وابسته به «فتح الله گولن» و تحریم‌ها علیه ترکیه اختلاف نظر دارند.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا اقدامات فوری را در زمینه گروه «فتح الله گولن» انجام دهد.

گفتنی است در پی کودتای نافرجام ۱۵ جولای سال ۲۰۱۶ در ترکیه آنکارا بارها تقاضای استرداد «فتح الله گولن» را به اتهام ساماندهی این کودتا به واشنگتن ارائه کرده است.

دولت ترکیه «فتح الله گولن» که هم اکنون در پنسیلوانیای آمریکا به سر می‌برد را مغز متفکر کودتای جولای سال ۲۰۱۶ در این کشور دانسته و تلاش‌های بسیاری را برای استرداد وی از آمریکا به انجام رسانده؛ اقداماتی که تاکنون نتیجه‌ای دربر نداشته است.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها