کد خبر: 607765
تاریخ انتشار :

زمان اخراج نیروهای آمریکایی از عراق فرا رسیده است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد: نیروهای آمریکایی از خاک عراق برای اهداف غیررسمی استفاده می کنند و حضور آنها بعد از مصوبه پارلمان توجیهی ندارد.

وی با اشاره به مصوبه یکسال پیش پارلمان عراق مبنی بر لزوم خروج همه نیروهای بیگانه از این کشور افزود: پارلمان فشار بر دولت عراق برای اجرایی کردن مصوبه پایان حضور آمریکا در این کشور را آغاز کرده است.

الزیادی که یکشنبه شب با پایگاه خبری «المعلومه» عراق گفت وگو می کرد، خاطرنشان ساخت: زمان اخراج نیروهای بیگانه از عراق و در صدر آنها نیروهای آمریکایی به خاطر نبود ضرورت، فرا رسیده است.

وی تاکید کرد: مردم عراق در انتظار اجرایی شدن مصوبه پارلمان و بسته شدن پرونده حضور خارجی در کشورشان هستند.

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق چهارشنبه گذشته خواهان اتخاذ اقداماتی برای نهایی و یکسره کردن پرونده حضور آمریکا در این کشور شد.

نیروهای اشغالگر آمریکایی از سال ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها عین الاسد در استان الانبار در غرب این کشور است.

آمریکایی‌ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه‌های پدافندی را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی سبز در قلب بغداد مستقر کرده‌اند.

دولت آمریکا پیشتر اعلام کرد که تعداد نیروهای خود در عراق را به میزان ۵۰۰ نفر کاهش می‌دهد و درپی آن، ستاد عملیات مشترک عراق اعلام کرد که خروج نخستین گروه نظامیان آمریکایی از این کشور در چارچوب توافق اخیر بین بغداد و واشنگتن آغاز شده است.

ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به تازگی شمار کل نیروهای آمریکایی در خاک عراق را سه هزار نفر اعلام کرد، با این حال، برخی منابع سیاسی و امنیتی عراق شمار واقعی این نیروها در کشورشان را بیش از رقم اعلام شده دانسته و خواهان شفاف شدن موضوع هستند.

مسئولان و مردم عراق در مناسبت های مختلف بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از کشورشان در راستای اجرای مصوبه پارلمان در این زمینه تاکید کرده اند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها