کد خبر: 608034
تاریخ انتشار :

 ادعاهای مضحک پمپئو درباره ایران چیز جدیدی نیست

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«علیرضا میریوسفی» سخنگوی هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد به سخنرانی «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا درباره ارتباط ایران با گروه تروریستی القاعده واکنش نشان داد.
وی که با نشریه نیوزویک مصاحبه می‌کرد، گفت: «این ادعاهای غلط و مضحک چیز جدیدی نیست و تنها این حقیقت را تقویت می‌کند که دولت ترامپ ناامیدانه به سیاست ایران هراسی شکست خورده خود ادامه می‌دهد.»
وزیر خارجه آمریکا امروز در سخنرانی در واشنگتن مدعی ارتباط ایران با القاعده شده و حتی پارا فراتر نهاده و مدعی مشارکت ایران در حملات 11 سپتامبر 2001 شد.
میریوسفی در این مصاحبه گفت که ایران سنگری برای مبارزه با چنین سازمان‌های تروریستی بوده است.
سخنگوی هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل گفت که آمریکا و همپیمانانش مسئول شرایطی هستند که اجازه داد چنین گروه‌های تروریستی در منطقه توسعه یابند.
میریوسفی گفت: «این حقیقت کاملا شناخته‌شده‌ای است که ایران دشمن گروه‌های تروریستی افراطی بوده و بنیانگذار القاعده و بسیاری از طرفدارانش از نزدیک‌ترین متحد آمریکا در خاورمیانه هستند.»
این دیپلمات ایرانی در ادامه مصاحبه خود گفت: «نیازی به گفتن نیست، مقامات آمریکایی بارها به نقش خود در ایجاد گروه‌های افراطی در منطقه از جمله القاعده اذعان کرده‌اند.»
گروه تروریستی القاعده توسط «اسامه بن‌لادن» شهروند سعودی در سال‌های 1980 تشکیل شد. این گروه تروریستی با حمایت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا برای مقابله با شوروی سابق تشکیل شده بود.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز امشب در واکنش به ادعاهای بی‌اساس وزیر خارجه آمریکا و مرتبط کردن القاعده به ایران در توئیتر خطاب به مایک پامپئو نوشت: همه تروریست‌های ۱۱ سپتامبر از کشورهای محبوبت در خاورمیانه آمده بودند، نه ایران.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها