کد خبر: 608444
تاریخ انتشار :

جریان صدر: تحریم های یکجانبه آمریکا نقض حاکمیت عراق است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«حاکم الزاملی» از مسئولان ارشد جریان صدر درباره تحریم های اخیر آمریکا علیه «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق و «ابوفدک المحمداوی» رئیس ستاد کل نیروهای این سازمان گفت: (اجرای) تحریم های آمریکا علیه شخصیت های عراقی برای این کشور الزام آور نیست زیرا تصمیمات یکجانبه دولت آمریکا است و نه تصمیمات شورای امنیت که برای کشورها الزام آور باشد.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری «بغداد الیوم» افزود: این تصمیمات (آمریکا) خدشه به حاکمیت عراق و نظام این کشور است زیرا مشمول شخصیت های عراقی رسمی شده است.

الزاملی گفت: اگر آمریکا مسئولان جریان صدر را نیز مشمول تحریم کند، این جریان هیچ اهمیتی به آن نمی دهد؛ خصوصا که موضع جریان صدر علیه نیروهای آمریکایی واضح و اعلام شده است و از هرگونه تصمیم آمریکا علیه این جریان هراسی نداریم.

وزارت خزانه داری آمریکا چهارشنبه شب گذشته اعلام کرد که نام ابوفدک المحمداوی را به فهرست تروریسم افزوده است.

این وزارتخانه هشت روز پیش نیز «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق را در فهرست تحریم خود قرار داد که این تصمیم دولت آمریکا با موجی از محکومیت‌ها و مخالفت‌ها در سطح مسئولان، احزاب، تشکل‌ها و مردم عراق روبرو شده است.

سازمان الحشد الشعبی عراق بر پایه فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالی دینی این کشور برای پاسداری از خاک عراق در برابر یورش تروریسم داعشی - تکفیری پایه‌گذاری شد.

این سازمان در سالهای گذشته نقشه‌های آمریکا را با بیرون راندن گروه تروریستی داعش از بین برد و کاخ سفید را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشت و تداوم روحیه جهادی، مبارزاتی و مقابله با اشغالگری آن در سالهای پس از شکست داعش نیز نگذاشته است تا اشغالگران آمریکایی و همدستان منطقه‌ای آنها به اهداف مورد نظر خود در عراق دست یابند.

به عقیده تحلیلگران عراقی، همین ناتوانی و ضعف دولت آمریکا در رسیدن به اهدافش و خنثی شدن نقشه‌هایش در عراق و حضور پررنگ الحشدالشعبی در عرصه‌های مختلف در این کشور در سایه تاکید در مناسبت‌های مختلف بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از عراق باعث شده تا دولت آمریکا به خیال خود در پایان عمرش با تحریم کردن رئیس سازمان الحشد الشعبی و رئیس ستاد کل آن بخواهد به نوعی از این سازمان انتقام بگیرد و این درحالی است که تاکنون سیاست شکست خورده تحریمی آمریکا راه به جایی نبرده و هر روز ضعف و ناتوانی این کشور را در سطح جهان و بویژه منطقه بیش از پیش نمایان کرده است.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها