کد خبر: 608469
تاریخ انتشار :

واکنش رسانه‌های خارجی به اقتدار دریایی ایران/ ۲ ناو قدرتمند جدید ایران را بشناسید/ حضور همزمان ناوهای ایران و آمریکا در جنوب

واکنش رسانه‌های خارجی به اقتدار دریایی ایران/ ۲ ناو قدرتمند جدید ایران را بشناسید/ حضور همزمان ناوهای ایران و آمریکا در جنوب
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، الحاق دو ناوبندر به نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران باعث واکنش رسانه‌های خارجی شده است.

صبح چهارشنبه بود که ناوبندر مکران و ناو موشک انداز زره با حضور سردار سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح و امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش به ناوگان جنوب نداجا ملحق شدند.

ناوبندر مکران، بزرگترین شناور نظامی کشور است که با تلاش متخصصان مجموعه کارخانجات نیروی دریایی راهبردی ارتش به یکی از بزرگترین ناوبندر های بالگردبر تبدیل شده تا پشتیبانی از ناوگروه های این نیرو در آب های دور دست به ویژه منطقه شمال اقیانوس هند، تنگه باب المندب و دریای سرخ را بر عهده داشته باشد.

الحاق ناوموشک انداز زره با قابلیت مانور و سرعت بالا به ناوگان جنوب نداجا امکان حراست از آبهای تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را فراهم می آورد.

همزمان، رزمایش دریایی اقتدار نیز در مکران و اقیانوس هند آغاز شده است. طبق گزارش روابط عمومی ارتش، در نخستین مرحله این رزمایش که به صورت غیرمترقبه برگزار شد، یگان‌های سطحی، زیرسطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش به منطقه عمومی رزمایش گسترش یافتند تا در ادامه تمرینات تخصصی خود را برابر سناریو از پیش تعیین شده به انجام برسانند.

شلیک انواع موشک‌های کروز دریایی سطح به سطح، شلیک اژدر از زیردریایی‌های بومی نیروی دریایی ارتش، تمرینات تخصصی تیم‌های عملیات ویژه در ساحل و دریا و همچنین انجام عملیات پهپادی و جنگال نیز بخش‌های دیگری از این رزمایش است.

واکنش رسانه‌های خارجی؛ عرب نیوز: ایران به اتفاقات اخیر واکنش نشان داد

حالا برخی رسانه‌های خارجی به این نمایش اقتدار ایران واکنش نشان داده اند. عرب نیوز در گزارشی رزمایش اقتدار و الحاق دو ناوبندر به نیروی دریایی را مرتبط به فعالیت‌های اخیر آمریکا در خلیج فارس دانست.

البته نویسنده معتقد است ریشه تنش اخیر به سال ۲۰۱۸ باز می‌گردد که ترامپ از برجام خارج شده و تحریم‌های سنگین علیه ایران را بازگرداند. بعد از این بود که ایران شروع به از سرگیری فعالیت هسته‌ای کرد و گام به گام از برجام دور شد. این اتفاقات زمینه ساز رقابت ایران و آمریکا در خلیج فارس شد تا جایی که دو کشور را تا آستانه جنگ در ابتدای سال جاری نیز پیش برد.

عرب نیوز معتقد است فعالیت اخیر ایران دقیقا واکنشی است به فعالیت دریایی ضد ایرانی امریکا و ورود ناوها و زیردریایی آمریکایی به خلیج فارس. قانون اخیر مجلس مبنی بر از سرگیری غنی سازی ۲۰درصد، مانور دریایی اخیر ایران و به خصوص توقیف کشتی کره‌ای نیز همه مربوط به تنش‌های اخیر است.

این رسانه همچنین بر فعالیت‌های ضد ایرانی اخیر آمریکا از جمله اظهارات مایک پمپئو تاکید دارد که ایران را متهم به ارتباط با القاعده کرد.

عرب نیوز یک نشریه انگلیسی زبان است که در عربستان سعودی روزانه منتشر می‌شود. هشام حافظ یکی از مؤسسان این روزنامه است. با توجه به همین نکته مشخص می‌شود که لحن عرب نیوز درباره توان نظامی ایران چگونه است.

این رسانه به صراحت از قدرت نمایی ایران ترسیده و به خصوص نسبت به مانور ایران در آب‌های جنوب و نزدیک عربستان نگران است. از این جهت، مطالب و گزارش‌های بسیاری را بعد از هر فعالیت دریایی ایران نوشته و منتشر می‌کند.

منبع: خبر فوری

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها