کد خبر: 608841
تاریخ انتشار :

دفاع از دمکراسی، محور نشست بررسی صلاحیت گزینه بایدن برای وزارت دفاع

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

"لوید آستین" اولین سیاهپوستی که قرار است ریاست ثروتمندترین ارتش جهان را تصاحب کند در این نشست حاضر شد و ضمن تشریح دیدگاه‌های خود به پرسش سناتورها پاسخ داد.

او در سخنان ابتدایی خود عنوان کرد که همواره در شرایط صلح و جنگ، دفاع از دمکراسی اولویت او بوده و به این مهم اهتمام خواهد ورزید. او نقش وزارت دفاع در مقابله با بحران کرونا را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد که ماموریت پنتاگون را دراین خصوص مورد بازنگری قرار می‌دهد.

آستین با گوشه چشمی به آنچه تهدید ناشی از چین خواند، محور سیاست‌های خود را تنش زدایی و دوری از جنگ توصیف کرد و افزود که در این زمینه با وزارت امور خارجه آمریکا هماهنگ خواهد بود.

در این نشست سناتور «جیم اینهوف» رئیس کمیته و تعدادی از سناتورهای دیگر درباره تحولات نظامی در جهان صحبت کرده و انتظارات خود را از وزارت دفاع مطرح کردند.

آستین در پاسخ یکی از پرسش‌ها تایید کرد که چین به دنبال برابری یا حتی پیشی گرفتن از قدرت نظامی آمریکا در میانه این قرن است. وی مدعی شد: هرچند پکن این هدف را دارد اما ما تلاش خواهیم کرد که آن‌ها موفق نشوند.

گزینه پیشنهادی بایدن برای وزارت دفاع بارها روی ایجاد توازن بین پرسنل نظامی و غیرنظامی در پنتاگون تاکید کرد که در دوره های قبل به نفع نظامیان تغییر کرده بود.

او درباره افغانستان نیز عنوان کرد که خواهان برقراری صلح در این کشور از طریق مذاکره است. آستین تاکید کرد: افغانستان نباید تهدیدی برای آمریکا محسوب شود.

سناتورها به طور سنتی از وزرا تعهد می گیرند که همواره در برابر پرسش‌های نمایندگان مردم پاسخگو باشند. همچنین از آنها تعهد گرفته می شود که شغل وزارت با سایر فعالیت‌های آنها تضاد منافع نداشته باشد.

آستین در سال ۲۰۱۶ میلادی از ارتش آمریکا بازنشسته شد. او پیش تر معاون رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده و فرمانده ستاد کل نیروهای ارتش آمریکا در منطقهٔ خاورمیانه، شرق آفریقا و آسیای مرکزی بود.

این مقام نظامی آمریکا موفق شد رقیب جدی خود یعنی "میشل فلورنوی" معاون وزیر دفاع در دولت اوباما را شکست دهد و برای این پست مهم از سوی بایدن معرفی شود. اما از آنجا که از زمان خروج او از پنتاگون کمتر از ۷ سال می‌گذرد، باید برای گرفتن رای اعتماد در برابر هر دو مجلس نمایندگان و سنا حاضر شود.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها