کد خبر: 608859
تاریخ انتشار :

واکنش ایران به پیشنهاد جدید و مهم قطر + جزئیات

واکنش ایران به پیشنهاد جدید و مهم قطر + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، جواد ظریف دیروز سه شنبه در فضای مجازی نوشت: ایران از دعوت برادرم محمد بن عبدالرحمن وزیر خارجه قطر برای گفت و گوی فراگیر در منطقه استقبال می‌کند.

وزیر خارجه ایران افزود: همانگونه که همواره تاکید کرده ایم راه حل چالش‌های ما در همکاری برای تشکیل مشترک «منطقه‌ای قوی» قرار دارد: صلح آمیز، باثبات، شکوفا و عاری از هژمونی جهانی و منطقه‌ای.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر که مدتهاست خواهان برگزاری نشست میان رهبران شش عضو شورای همکاری خلیج فارس و ایران است، در گفتگو با بلومبرگ گفت: دولت وی امیدوار بود که این اتفاق بیفتد و ما هنوز هم معتقدیم که این اتفاق باید بیفتد.

عبدالرحمن آل ثانی در ادامه افزود: این(گفتگو با ایران) تمایلی است که از طرف دیگر کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس به اشتراک گذاشته می‌شود.

وزیر خارجه قطر همچنین گفت که دولت وی پیشنهاد چنین کاری را داده و در حال حاضر از بحث و گفتگو‌های مداوم بین ایران و کره جنوبی برای آزادی یک نفتکش توقیف شده توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اوایل ماه جاری پشتیبانی می‌کند.

مقام ارشد دیپلماسی قطر در مورد گفتگو‌های بالقوه میان آمریکا و ایران نیز گفت: قطر در صورت درخواست طرفین مذاکرات را تسهیل می‌کند و از هرکسی که برای این کار انتخاب شود پشتیبانی خواهد کرد. ما موفقیت را می‌خواهیم، می‌خواهیم شاهد توافق باشیم.

شیخ محمد در ادامه در مورد مذاکرات میان آمریکا و ایران تاکید کرد که هر کجا که باشد، هر کسی که این مذاکره را انجام می‌دهد، ما از آن‌ها حمایت خواهیم کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها