کد خبر: 608923
تاریخ انتشار :

امیررضا واعظ آشتیانی: کارگزاران می‌خواهد پدرخوانده باشد و اصلاح‌طلبان این را نمی‌پذیرند/ اختلافات دو طیف چپ و راست اصلاحات بنیادین است و جنگ زرگری نیست

امیررضا واعظ آشتیانی: کارگزاران می‌خواهد پدرخوانده باشد و اصلاح‌طلبان این را نمی‌پذیرند/ اختلافات دو طیف چپ و راست اصلاحات بنیادین است و جنگ زرگری نیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از مثلث‌آنلاین، امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که چه‌قدر اختلافات اصلاح‌طلبان واقعی است و چه‌قدر می‌توان آن را جنگ زرگری دانست، گفت: «من به هیچ وجه اختلافات آنها را جنگ زرگری نیست و ریشه در بنیان‌های نظری آنها دارند. کارگزاران می‌خواهد نقش پدرخوانده جریان اصلاحات را بازی کند و طیف چپ هم این نقش از سوی آنها را نمی‌پذیرد».

او ادامه داد: «از سوی دیگر مگر نیروهای کارگزاران کلا چند نفر هستند و مگر چه‌قدر سرمایه اجتماعی دارند؟ آنها اگر بخواهند وارد انتخابات شوند، فقط با تکیه بر ثروت اعضای خود می‌توانند چنین کاری کنند وگرنه هیچ سرمایه و پایگاه اجتماعی خاصی ندارند».

این فعال سیاسی درباره رویکرد نظری اعضای کارگزاران بیان کرد: «بسیاری از نیروهای کارگزاران رسما می‌گویند که به لیبرالیسم باور دارند. به همین دلیل است که کارگزاران سازندگی نماد ثروت‌گرایی و فرصت‌طلبی است. آنها هرجا فرصتی پیدا کنند سعی می‌کنند از آن استفاده کنند و به هیچ‌وجه اصول مشخص سیاسی‌ای ندارند. آنها می‌کوشند بر اساس موقعیت‌ها برنامه خود را مشخش کنند و از فرصت‌های سیاسی بهره بجویند».

او مطرح کرد: «وقتی افرادی چون آقایان حجاریان یا عبدی علیه کارگزاران یادداشت می‌نویسند یا مصاحبه می‌کنند نشان می‌دهد که از لحاظ مبنایی و ایدئولوژیک دو طیف چپ و راست در تقابل با یکدیگر قرار گرفته‌اند. طیف چپ به شدت اهل تندروی است و طیف راست یا همان کارگزاران هم به شدت فرصت‌طلب است».

واعظ آشتیانی در پایان درباره خاستگاه واقعی کارگزاران گفت: «من باور دارم کارگزاران هیچپگاه اصلاح‌طلب نبوده است، بلکه فرصت‌طلب است و بدنه اصلی اصلاح‌طلبان هم این موضوع را خوب فهمیده‌اند. کارگزاران می‌خواهد فقط در قدرت بماند و اگر رئیس‌جمهور آینده اصولگرا شد که هیچ اما اگر فردی مانند آقای روحانی شد، به سرعت می‌روند و با مذاکره می‌کنند تا به هسته قدرت نزدیک شوند».

منبع: مثلث آنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها