کد خبر: 609106
تاریخ انتشار :

درخواست سازمان‌های حقوقی برای بازنگری اتحادیه اروپا در روابط با مصر

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، همچنان سازمان‌های حقوقی بین المللی مثل عفو بین الملل و دیده‌بان حقوق بشر از اوضاع مصر انتقاد می‌کنند. این سازمان‌ها در نامه‌ای به کمیساریای اتحادیه اروپا خواهان بازنگری فراگیر در روابط با مصر شدند.

از جمله سازمان‌هایی که این نامه را امضا کردند، دیده‌بان حقوق بشر، عفو بین الملل، مرکز حقوق اروپا خاورمیانه، اتحادیه بین المللی حقوق بشر، سازمان جهانی مبارزه با شکنجه و مرکز پژوهش‌های حقوق بشر قاهره است.

در این نامه آمده است: امروز به دهمین سالروز انقلاب ۲۰۱۱ در مصر نزدیک می‌شویم؛ سال‌های شکنجه وحشیانه علیه مخالفان که امید و آرزوها به آزادی و اصلاح حقوق بشر در مصر را از بین برد.

این سازمان‌ها در نامه خود از کشورهای اتحادیه اروپا خواستند بازنگری فراگیری در روابطش با مصر با توجه به کمپین مستمر و بی سابقه علیه حقوق بشر انجام دهند.

این سازمان‌ها از بازداشت زنان به اتهامات اخلاقی درحالی که برخی از آن‌ها شاهد و قربانی تجاوز بوده‌اند و شرایط غیرانسانی بازداشت‌شدگان و اهمال پزشکی درباره زندانیان انتقاد کردند.

در بیانیه این سازمان‌ها آمده است: سال ۲۰۲۰ شاهد صدور احکام قضایی درباره اعدام در مصر بودیم. دادگاه‌ها به صدور این احکام در محاکمه‌های ناعادلانه ادامه دادند.

این سازمان‌ها درخواست‌هایی را مطرح کردند که از جمله آن این موارد بود: تعلیق مجوز صادرات هرگونه تجهیزاتی که ممکن است برای سرکوب داخلی استفاده شود، توقف تمام صادرات سلاح و تکنولوژی و دیگر تجهیزات امنیتی به مصر.

این سازمان‌ها همچنین خواهان فشار بر مقامات مصر برای آزادی مدافعان حقوق بشر و بهبود شرایط بازداشت شدند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها