کد خبر: 609359
تاریخ انتشار :

در گفتگو با نامه نیوز مطرح شد؛

عباس امیری‌فر: جهانگیری چطور می‌خواهد کاندیدا ۱۴۰۰ شود؟ /اگر جهانگیری در دولت کاره‌ای نبود استعفا می‌کرد

عباس امیری‌فر: جهانگیری چطور می‌خواهد کاندیدا ۱۴۰۰ شود؟ /اگر جهانگیری در دولت کاره‌ای نبود استعفا می‌کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز : اسحاق جهانگیری سال 96 با عنوان نامزد اصلاحات وارد انتخابات ریاست جمهوری شد تا چهار سال بعد جای حسن روحانی را در پاستور بگیرد اما ظرف این مدت اوضاع آن طور که او انتظار داشت پیش نرفت و امروز در یک دو راهی سخت قرار دارد، بیاید یا نه.

عباس امیری فر در گفتگو با نامه نیوز درباره نقاط قوت و ضعف اسحاق جهانگیری برای نامزدی در انتخابات 1400 گفت: نقاط منفی آقای جهانگیری بیش از نقاط مثبتش است. به طور مشخص اختصاص ارز 4200 به واردات کالاها با نظر آقای جهانگیری انجام شد که بزرگترین اشتباه بود. در دوره ای حتی این مسئله مورد تمسخر در فضای مجازی واقع شد.

وی افزود: ارز 4200 فسادهای زیادی ایجاد کرد و حجم فسادها آنقدر زیاد بود که قوه قضائیه نتوانست به تمامی آنها رسیدگی کند. همین موضوع نشان می دهد مدیریت آقای جهانگیری قوی نیست. ضمن آنکه او در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 فقط به دولت نهم و دهم ایراد گرفت و با استناد به برجام شعارهایی داد که فیلم هایش موجود است اما واقعا کدامیک از آنها را اجرا کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه عمل آقای جهانگیری با حرفش از زمین تا آسمان تفاوت داشت، یادآور شد: امروز کشور به وضعیت بد اقتصادی دچار شده که برخلاف تصویری است آقای روحانی و جهانگیری سال 96 ارائه می دادند. همین عملکرد چهارسال اخیر دولت را در نظر بگیریم احتمال دارد که شورای نگهبان آقای جهانگیری را ردصلاحیت کند.

وی با بیان اینکه نه مردم و نه اصلاح‌طلبان جهانگیری را قبول ندارند، افزود: با توجه به دیدگاهی که جامعه درباره آقای جهانگیری دارد، اصلاح طلبان هم خیلی از کاندیداتوری آقای جهانگیری استقبال نخواهند کرد. پس با چه رویی می‌خواهد کاندیدا شود؟ چه مطلب و هدفی دارد؟ از آنجا که عملکرد خوبی هم در دولت آقای روحانی نداشته پس نیاید بهتر است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره امکان مرزبندی جهانگیری با دولت روحانی گفت: امروز او شریک عملکرد آقای روحانی است، ایشان در انتصابات دولت هم دخیل بود و نقش داشت. با این وجود اگر واقعا آقای جهانگیری در دولت و تصمیم گیری ها هیچ کاره بود و به این مسئله باور داشت که قدرتی ندارد، خوب می توانست همان موقع استعفا کند و کنار برود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها