کد خبر: 609438
تاریخ انتشار :

چرا حملات علیه ظریف اوج گرفته است؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جلال جلالی زاده در پاسخ به این پرسش که چه عواملی در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آینده مهم است، گفت: مهمترین عامل موثر در این مساله آزادی انتخاب کردن و انتخاب شدن در انتخابات است. انتخابات باید به گونه‌ای برگزار شود تا نامزدهایی که مجرب، توانمند و شایسته هستند بتوانند خودشان را در معرض رای و انتخاب مردم قرار بدهند و نباید چیزی مانع گزینش این افراد شود.
این عضو حزب اتحاد ملت ادامه داد: انتخابات باید به گونه‌ای باشد که افرادی در آن نامزد شوند که قدرت نجات کشور را داشته باشند و مردم را به آینده سیاسی و اقتصادی کشور امیدوار کنند. انتخابات آینده بسیار مهم و حساس است، هم از نظر مشارکت و هم از نظر حضور نامزدهای انتخاباتی و ایجاد تغییر و تاثیرگذاری در کشور.
این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این پرسش که اصلاح طلبان نیازمند چه مقدماتی و اقداماتی برای تقویت و احیای خودشان در انتخابات هستند، گفت: حضور اصلاح طلبان در انتخابات آینده با چالش‌ها و مشکلات زیادی هم به لحاظ مادی، معنوی و حمایت مردمی مواجه است. اصلاح طلبان دچار آسیب‌های کلی و جدی شده‌اند و مهمتر از همه طی 8 سال گذشته ناکارآمدی‌ها و اشکالات و ضعف دولت به نام اصلاح‌طلبان نوشته شده است. هرچند که هنوز مردم به اصلاح طلبان امید دارند و تصور می‌کنند که این جریان می‌تواند افراد لایقی برای حل این شرایط و بحران کشور معرفی کنند.
وی با اشاره به عملکرد مجلس یازدهم با محوریت و اکثریت اصولگرایان، گفت: با وجود این مجلس و تصویب طرح‌هایی که تاکنون شاهد بود، کشور به سمت اتفاقات غیرمنتظره و رویداد ناخوشایند پیش می‌رود و اگر دولت آینده هم با این مجلس همراه باشد، کشور با خطرات بدتر و جدی‌تری مواجه خواهد بود. من اعتقاد دارم که در انتخابات آینده باید کسی رییس جمهوری ایران را عهده‌دار شود که مقتدر بوده و توانایی حل مشکلات در سیاست داخلی و خارجی و مسائل اقتصادی و معیشتی داشته باشد.
جلالی زاده با اشاره به تلاش بی وقفه اصولگرایان در ماه‌های منتهی به انتخابات 1400، گفت: اصولگرایان در این فرصت باقیمانده تمام تلاش خود را به کار خواهند بست تا بتوانند دولت آینده را به صورت کامل در اختیار بگیرند. اتفاقی که البته در دوران آقای روحانی و جریان اصلاح طلبی رخ نداد. اصولگرایان به دنبال تمامیت خواهی هستند و امیدوار هستند که به این مهم با پیروزی در انتخابات 1400 دست پیدا کنند.
این فعال سیاسی با اشاره به اوج گیری حملات علیه ظریف ادامه داد: اصولگرایان امیدوار بودند که ترامپ دوباره رییس جمهوری آمریکا شود و از طریق مقابله با او تمام اقدامات خارجی و داخلی خودشان را به نام مقابله با اقدامات ترامپ توجیه کرده و حتی گسترش بدهند. در واقع اصولگرایان برای پیروزی در انتخابات 1400 روی ترامپ حساب باز کرده بودند ولی پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا، اصولگرایان را نگران کرده است و آنان را دچار یک آشفتگی کرده است. امروز تنها امید اصولگرایان این است که با ادامه حملات به دولت بتوانند و اصلاح طلبان و ایجاد فضای ناامیدی در کشور و دلسرد کردن مردم نسبت به انتخابات ، زمینه و بستر موفقیت خودشان را در انتخابات فراهم کنند.
وی در پاسخ به این پرسش که هجمه‌های اخیر علیه آقای ظریف هم می‌تواند در راستای همان هدف ایجاد ناامیدی در جامعه تعبیر شود، گفت: آنان از هیچ اقدام و رفتاری علیه سیاست خارجه و سیاست داخلی و اقتصادی دولت و کشور در جهت ایجاد ناامیدی بیشتر در کشور دست برنخواهند داشت. آنان می‌خواهند این تفکر را در کشور غالب کنند که اگر یک مجموعه یکپارچه بر کشور حاکم شود، تمام مشکلات کشور حل خواهد شد و مردم باید دنبال افرادی بروند که زمینه این یکپارچه سازی را فراهم کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها