کد خبر: 609559
تاریخ انتشار :

یک غسل و هزار حاشیه!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

او در گفت‌وگو با شبکه قرآن صداوسيما درباره آيت‌ا... مصباح يزدي و روزهاي بيماري ايشان گفت: «بر ما خيلي سخت مي‌گذشت ايشان که ديد ما بسيار ناراحت هستيم چشمشان را باز کردند و فرمود که ناراحت نباشيد اين ناراحتي تا دو هفته است بعد از دو هفته باغ وسيعي براي ما تدارک ديده شده است که ما را به آنجا مي‌برند. اين دلداري را به ما داد و دقيقا دو هفته بعد همه چيز تمام شد. يعني ايشان از زمان فوتشان خبر داشتند و جايگاهشان را هم به ايشان نشان داده بودند (در يک باغ وسيعي ما را مي‌برند)» گشودن چشم در هنگام غسل با واکنش‌هاي زيادي همراه بود، حتي روزنامه کيهان هم نتوانست در برابر اين ادعا سکوت کند؛ بنابراين حسين‌شريعتمداري مديرمسئول کيهان نوشت: «سخنان ايشان ضمن آنکه براي برخي از بدخواهان به سوژه و دستاويزي عليه حضرت آيت‌‌ا... مصباح يزدي و ملامت آقاي صديقي تبديل شده است، ارادتمندان آن فقيه وارسته و دوستداران جناب صديقي را نيز به‌شدت آزرده‌خاطر کرده است و با عرض پوزش بايد گفت اين اظهارات جفايي ناخواسته در حق حضرت آيت‌ا... مصباح‌يزدي بود و تصوري نابايسته از جناب صديقي را نيز در برخي از اذهان به دنبال داشت. جناب صديقي اين ماجرا را از قول داماد محترم آيت‌ا... محمدي‌عراقي و ايشان نيز به نقل از غسل‌دهنده پيکر مطهر حضرت آيت‌ا... نقل کرده‌اند. يعني با دو واسطه! در اين مقال، هرگز در پي آن نيستيم که غسال محترم را به بيان يک رخداد غيرواقعي متهم کنيم ولي آيا ايشان به درستي و دقت ديده و براي داماد محترم نقل کرده است؟» صديقي پس از افزايش انتقادات مجبور به عذرخواهي شد اما ماجرا با اين عذرخواهي تمام نشد.
روايت توکلي از غسال
احمد توکلي، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و حسين رجايي، معاون سازمان ديده‌بان شفافيت و عدالت در يادداشت مشترکي، مدعي شده‌اند که غسال آيت‌ا... مصباح يزدي، يک ابَربدهکار بانکي است که جنازه‌هاي روحانيون سرشناس را به خانه خود مي‌برد و غسل مي‌دهد! در اين يادداشت آمده است: چندي پيش جناب آقاي صديقي روايتي را از قول يک غسّال در سيما مطرح کرد که جنجال بسياري در کشور برانگيخت به‌حدي که مدتي بعد مجبور به عذرخواهي شد. پيدا کردن غسّال يادشده با توجه به کدي که ايشان در سخنان خود داد، چندان دشوار نبود. غسّال آيت‌ا... مصباح، همان غسال مرحوم آيت‌ا... حق‌شناس است. نويسندگان در ادامه با اشاره به اين فرد نوشته‌اند: ... همان ابرسرمايه‌داري که چندي پيش نيز براي حجت‌الاسلام پناهيان حاشيه آفريده بود. گرچه آقاي پناهيان از خويش در برابر هجمه‌هاي ناجوانمردانه‌اي که عليه‌اش مطرح شده بود دفاع کرد اما در سخنانش اعتماد و حسن ظن فراوان به شخصي وجود داشت که ابهامات مالي بسياري درخصوص وي مطرح است. در ادامه به نقش جن‌گيرها در پروژه نفوذ به ميان روحانيون اشاره شده است: بررسي برخي پرونده‌هايي که در ديده‌بان شفافيت و عدالت در جريان است نشان‌دهنده نقشي است که متاسفانه جن‌گيرها و کهانت ‌ورزان فاسد در سال‌هاي اخير در اتخاذ تصميمات مرموزانه و ناکارآمدساز و جورافزاي برخي از مسئولان و سرشناسان داشته‌اند. افرادي که در لباس تاجران خيّر و متديّن به‌دنبال نفوذ بر علما و مسئولان هستند فارغ از آنکه، کار خيري که از عايدي غصب املاک ديگران يا اجاره موقوفات به ثمن بخس صورت گيرد را چه سود، حتي اگر نگهداري از صدها کودک معلول يا ساخت حوزه‌هاي علميه باشد و بدتر آنکه پاي چنين افرادي را به تمشيت امور در آستان مقدس علي بن موسي الرضا (ع) نيز باز نمايد. در اين يادداشت با اشاره به روحانيوني که تحت تاثير القائات اين افراد قرار مي‌گيرند آمده است: اين علماي سرشناس هيچ از خود پرسيده اند چرا امام رحمه ا... عليه، از چنين ثروتمنداني فريب نمي‌خورد؟ البته امام چون جمع شدن ثروت هاي افسانه اي را از راه صحيح آسان نميديد، وقتي فردي در اين بازار کساد 40 ميليارد تومان خمس مي آورد از خودش مي‌پرسيد منبع کسب او چيست. مَنِشي که در نزد رهبر انقلاب نيز مي‌توان ديد هنگامي که باعث به دام افتادن امثال شهرام جزايري مي‌شود. همان شهرام جزايري که معدود وعاظ مشهوري به وجوهات کلان او دست رد نزدند و منشاء آن برايشان سوال نشد! همان‌ها که حتي پس از صدور حکم وي هم از خيرات و مبراتش به نيکي ياد مي‌کردند و هرگاه مسئوليت داشتند براي نجات ثروتمندان نابکارِ زرپرست، قضات را تحت فشار قرار مي‌دادند.
فرزند آيت‌ا... مصباح تکذيب کرد
علي مصباح‌يزدي فرزند آيت‌ا... مصباح يزدي به ادعاي احمد توکلي نسبت به غسال آيت‌‌ا... مصباح يزدي واکنش نشان داد. علي مصباح‌يزدي در واکنش به اين ادعا گفت: آقاي توکلي اشتباه مي‌کنند و اين اطلاعات غلط است. بنده اين موضوع را تاييد نمي‌کنم. فردي که مدنظر ايشان و ديگران است غسال حاج‌آقا نبودند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها