کد خبر: 609642
تاریخ انتشار :

بازدید ژنرال آمریکایی از ۳ پایگاه نظامی در عربستان

بازدید ژنرال آمریکایی از ۳ پایگاه نظامی در عربستان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، ژنرال کنت مک‌کنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در اولین سفری که پس از انتصاب جو بایدن به ریاست جمهوری این کشور به منطقه خاورمیانه داشت، از دو بندر شهر "ینبع" عربستان واقع در ساحل دریای سرخ و دو باند فرود در "تبوک" و "طائف" بازدید کرد.

مک‌کنزی در جمع خبرنگاران همراه خود ضمن تاکید بر وجود فرصتی برای رایزنی با ایران گفت: آب‌های خلیج فارس در صورت آغاز هرگونه درگیری مسلحانه‌ای با ایران منطقه درگیری خواهند بود بنابراین باید برای انتقال نیروها به میدان عملیات به دنبال نقاط دور دیگری بود، در همین راستا ارتش آمریکا در حال حاضر مجموعه‌ای از بنادر و پایگاه‌های هوایی واقع در صحرای غرب عربستان را به کار گرفته و بر تعداد و کیفیت حضور نظامی خود افزوده است.

این مسؤول نظامی آمریکا در ادامه تاکید کرد: اقدامات جدید این فرصت را در اختیار فرماندهی نظامی آمریکا قرار می‌دهد که هزاران سرباز خود را که در کشورهای منطقه خلیج فارس از جمله پایگاه‌های نظامی در قطر، کویت و امارات حضور دارند، بار دیگر سامان داده و مستقر کند.

وی ادامه داد: ما در شرایط بسیار خوبی هستیم و در صورت نیاز برای دفاع از خود و نیز دفاع از دوستان و هم‌پیمانان خود در منطقه آماده هستیم.

عربستان روز شنبه مدعی شد موشکی را که نیروهای وابسته به انصارالله از یمن شلیک کرده بودند، در آسمان ریاض رهگیری و منهدم کرده است.

در مقابل وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به شدت این حمله موشکی را محکوم و اعلام کرد، در حال جمع‌آوری اطلاعات بیشتر در این زمینه است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها