کد خبر: 609887
تاریخ انتشار :

آخرین خبر از زمان و نحوه ثبت نام در انتخابات ۱۴۰۰

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

سید اسماعیل موسوی با اشاره به زمان‌بندی مراحل انتخابات ۱۴۰۰ اظهار داشت: ثبت‌نام انتخابات یک مرحله دارد و در وزارت کشور انجام می‌شود، اما در این دوره از انتخابات به دلیل شیوع ویروس کرونا داوطلبان مرحله نخست نام‌نویسی را خودشان انجام می‌دهند.

وی زمان نام‌نویسی داوطلبان انتخابات شورا‌ها را اسفند ۹۹، داوطلبان انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و داوطلبان دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را فروردین آینده و داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را اردیبهشت ۱۴۰۰ اعلام کرد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: همه داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و ریاست جمهوری با استفاده از اپلیکیشن و از طریق گوشی تلفن همراه می‌توانند فرم پرسشنامه داوطلبی را پر و مدارک خود را ارسال کنند. ارسال گواهی نداشتن سوء پیشینه هم در کنار مدارک الزامی است.

موسوی، نام‌نویسی موبایلی داوطلبان انتخابات را به دلیل تسهیل کار داوطلبان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و خاطرنشان کرد: بخش از ثبت‌نام را به خود نامزد‌ها واگذار کردیم و این می‌تواند مرحله پیش ثبت نام هم باشد و نامزد‌ها پس از طی مراحل اولیه نام‌نویسی، برای تایید نهایی باید در وزارت کشور، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها حاضر شوند.

وی افزود: داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا به بخشداری‌ها، داوطلبان انتخابات میان دوره‌ای مجلس یازدهم و مجلس خبرگان رهبری باید به فرمانداری‌ها و داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری به وزارت کشور مراجعه کنند.

به گفته موسوی، نام‌نویسی داوطلبان شورا‌های اسلامی شهر و روستا زودتر از بقیه داوطلبان انتخابات در اسفند امسال انجام می‌شود و تا یک هفته ادامه دارد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه مجلس درباره اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در انتخابات۱۴۰۰ مبنا خواهد بود، گفت: اگر این طرح تصویب و در شورای نگهبان تایید شود، ستاد انتخابات آن را قطعا اجرا می‌کند.

در حال تدوین شیوه‌نامه بهداشتی روز برگزاری انتخابات هستیم موسوی در پاسخ به این پرسش که آیا ستاد انتخابات در شرایط کرونایی برنامه ویژه برای روز برگزاری انتخابات دارد یا نه، گفت: با همکاری وزارت بهداشت در حال طراحی و تدوین پروتکل‌های بهداشتی برای روز انتخابات هستیم و جلساتی هم روی این موضوع برگزار کردیم که این نشست‌ها ادامه دارد.

وی یادآور شد: با نزدیک‌تر شدن به زمان انتخابات تمهیدات اندیشیده در این زمینه قطعی و اعلام می‌شود.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها