کد خبر: 609890
تاریخ انتشار :

روزنامه پاکستانی گزارش می‌دهد

مشارکت ایران در صلح افغانستان و کارشکنی آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، روزنامه انگلیسی زبان نیشن روز جمعه در سرمقاله خود با عنوان «تغییر پویایی منطقه» به سفر هیات طالبان به ایران، افزایش خشونت‌ها در افغانستان، مطالبه کشور‌های همسایه برای پایان مداخله خارجی در افغانستان و لزوم رویکرد جدی دولت جدید آمریکا در قبال حل این بحران پرداخت.

در این سرمقاله آمده است: طالبان دشمن آمریکا است و با توجه به این موضوع، مشارکت ایران (در افغانستان) و رایزنی با هیات طالبان بسیار حائز اهمیت است. کابل و واشنگتن باید توجه داشته باشند که راه حل صلح آمیز باید برای برون رفت از بحران افغانستان به کار گرفته شود.

این نشریه پاکستانی افزود: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای تعامل با جمهوری اسلامی ایران ابراز تمایل کرده و همزمان درصدد یافتن راهکار صلح آمیز در افغانستان است، اما هرگونه تاخیر در تدوین سیاست موثر در این خصوص می‌تواند تبعاتی بر ذی نفعان روند صلح افغانستان داشته باشد.

نیشن خطاب به دولت جدید آمریکا نوشت: بایدن باید تا ماه‌های آینده سیاست خارجی ایالات متحده درباره منطقه را اعلام کند. در صورت نیاز باید به نقش تهران برای کمک به پیشبرد روند صلح مراجعه کند و نباید تاخیری در این ایده ایجاد شود.

گروه طالبان و آمریکا دهم اسفندماه گذشته (۲۹ فوریه ۲۰۲۰) توافقنامه صلح امضا کردند که بر اساس آن، نیرو‌های آمریکایی افغانستان را ترک می‌کنند.

سخنگوی گروه طالبان روز جمعه در جریان سفر هیات این گروه به مسکو اعلام کرد که آنان خواستار خروج همه نیرو‌های خارجی تا اواخر ماه آوریل سال ۲۰۲۱ (اول تا دهم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰) از افغانستان هستند.

هیأت گروه طالبان سه شنبه گذشته وارد تهران شد و با وزیر امور خارجه، نماینده ویژه وزارت خارجه ایران در امور افغانستان و علی شمخانی دبیرشورای امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و درباره صلح افغانستان بحث و تبادل نظر کرد.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها