کد خبر: 609891
تاریخ انتشار :

علم‌الهدی خطاب به جوانان: نباید از بیکاری، اشتغال و نبودن معیشت ناراحت شوید

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به آغاز دهه فجر اظهار کرد: اگر ما امسال به خاطر بیماری منحوس کرونا نمی‌توانیم راهپیمایی عظیم هرساله را اجرا کنیم، با جایگزین این راهپیمایی که عبارت است از رژه موتوری و خودرویی، به نحوی بتوانیم این نقیصه را امسال به نحو احسن جبران کنیم.

وی تصریح کرد: برادران و خواهران، این انقلاب تمام نشده، با این که از پیروزی انقلاب ۴۲ سال می‌گذرد، اما میانه راه انقلاب هستیم و هنوز به نقطه پایانی انقلاب نرسیدیم، این که یک نظام ناپاک ستمشاهی در این کشور سقوط کرد و یک نظام دینی و اسلامی به وجود آمد، تمام انقلاب نبود، این که به آن می‌گوییم پیروزی انقلاب، یعنی در این نقطه عطف نهضت انقلابی که امام بزرگوار شروع کرده بودند، ابزار و اهرمی به دست انقلاب افتاد که با این اهرم و ابزار، انقلاب هم در جهت عرض قوی‌تر توسعه پیدا کند و امت اسلام را فرا بگیرد و هم در جهت طولی، مسیر خودش را با قدرت ادامه بدهد.

امام جمعه مشهد یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی، اهرم و عصایی به دست انقلاب بوده و هست، باید از همه برکات این نظام برای تداوم انقلابمان استفاده و بهره‌برداری کنیم.

علم‌الهدی با تأکید بر این که این فشار‌ها نباید ما را از مسیر انقلاب و هدف آن ناامید کند، اضافه کرد: برادران و خواهران جوان، شما که پیروزی انقلاب را ندیده‌اید، نباید مشکلات، فشار‌ها و مضیقه‌های معیشتی خدایی نکرده شما را ناامید کند و یا بر پیکره امید شما لطمه وارد کند، آنانی که از روز پیروزی انقلاب و فجر اول یادشان هست، به‌خوبی می‌دانند که ما در چه شرایطی در تداوم انقلابمان، یک نظام ناپاک دست نشانده آمریکایی را در این مملکت ساقط کردیم. مردم در کنار هم مشکلات را حل می‌کردند.

وی اظهار کرد: اینطور نبوده که فقط مردم با سینه خشک با گلوله‌های مسلسل جلادان شاهی مقابله کنند، در آن زمان فشار‌های معیشتی سنگین به وجود آمد، بر حسب اعتصابات و حرکت‌هایی که شد و در راستای انقلاب نیز بود و فشار‌های ظالمانه رژیم شاهی که خود را در آستانه سقوط می‌دید، بر مردم وارد می‌کرد، مردم از نظر معیشتی در فشاری بودند که به هیچ وجه وضعیت امروز ما به آن روز قابل مقایسه نبود، اما عزیزان انقلاب ما در مقابل این فشار‌ها چه‌ها که نکردند؛ در زمستان سرد سال ۵۷، مردم در مسجد‌ها جمع می‌شدند و جوانان به در خانه‌ها نفت می‌بردند برای این که مردم از سرما نجات پیدا کنند و سرما به خانواده‌ها فشارنیاورد، در فشار‌های معیشتی در کنار مساجد جمع شدند، فروشگاه‌هایی زدند که اجناس را از مبادی اولیه تهیه می‌کردند و با همان قیمت به دست مردم می‌رساندند که برخی سودجویی‌های شیطانی مردم را تحت فشار نگذارد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با این که آن روز، فشار از امروز بیشتر بود و آینده‌اش نیز مبهم بود، در عین حال مقاومت کردند، آنان جوانان آن روز بودند و شما جوانان امروز، نباید در مقابل بیکاری، اشتغال و نبودن معیشت ناراحت بشوید، آن روزی که انقلاب مقدس ما به پیروزی رسید و نظام شاهی ساقط شد، در زمانی بود که آمریکا آقای دنیا و اروپا همه کاره دنیا بود، اما امروز، زمانی است که آمریکا ذلیل‌ترین کشور روی زمین است.

وی افزود: آن روز مردم ما در برابر آمریکایی که اسمش انسان‌ها را می‌لرزاند، مقاومت کردند، ایستادند با دست خالی و سینه خشک انقلاب را به پیروزی رساند و نظام ستمشاهی را ساقط کردند، امروز که روز بیپچارگی و ذلت آمریکاست و دموکراسی پوشالی آمریکا بر دنیا، لیبرالیسم را ساقط می‍کند، امروز که می‌بینید منفورترین جریان حکومتی در دنیا، حکومت آمریکاست، امروزی که رشد علمی ما، حرکت دانش‌بنیان ما در تأمین سلاح‌های دفاعی و قدرت تسلیحاتی ما کار را به جایی رسانده است که آن آمریکای آن روز، از موشک امروز ما می‌ترسد، امروز باید در برابر فشار‌های معیشتی ناامید و متزلزل شویم؟ چرا اینطور بشویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، ایجاد شخصیت علمی و دانشی برای جوانان را یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی برشمرد و بیان کرد: انقلاب ما همه چیز برای ما داشت و از همه چیز بالاتر، این شخصیت با عظمت علمی و دانش‌بنیان بود که ۴۲ سال است نسل با استعداد امروز ما بر سر سفره انقلاب پیدا کرده و این از همه بالاتر است، چرا باید ناراحت باشیم؟ منتها از یک طرف عزیزان مسؤول ما و از طرفی ما باید مردم وارد میدان شویم، فعالیت کنیم و نگذاریم این فشارها، سختی‌ها و مضیقه‌های معیشتی عزیزان ما را در تنگنا قرار بدهد مخصوصأ نسل جوان با استعداد ما را به ورطه نابودی بکشاند.

علم‌الهدی به تجربه موفق همیاری مردم در حل مشکلات اجتماعی اشاره کرد و گفت: نمونه‌اش کاری که شما در همین شهر و استان انجام دادید، در برابر کرونایی که خانمان برانداز بود، کاری که شما مردم در ۲۵۵۰ مسجد با عنوان مسجد سنگر سلامت انجام دادید، استان ما را به رنگ آبی رساند و این ویروس در حال ریشه‌کن شدن است، این کار را در همه عرصه‌ها و عرصه اقتصادی انجام دهید.

امام جمعه مشهد با یادآوری شعار سال و هدفگذاری عملیاتی سال، اظهار کرد: امروز مهم‌ترین قشری که باید به آنان رسیدگی شود، قشر کارگر است، از طرفی رهبری فرمودند سال «جهش تولید»، محور اصلی در تولید کارگر است، مواد خام و ابزار مرحله بعد است، باید به فکر قشر کارگر، قدرت کارگر و تولید در جامعه باشیم، الان وقتی است که شورای عالی کار می‌خواهد برای دستمزد کارگران در سال آینده تصمیم‌گیری کند، اما باید توجه داشته باشند که تنها مسئله تصمیم‌گیری در دستمزد مشکل را حل نمی‌کند، باید زندگی کارگر را اداره کرد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند «جهش تولید» و محور تولید، کارگر است، باید به این کارگر رسید و زندگی او اداره کرد، باید در رفاه و آرامشی باشد که بتواند با اخلاص کامل فعالیت جهادی خودش را انجام دهد و در برابر تحریم‌های دشمن، دشمن را به خاک بزند و عزت اقتصادی ما را بالا ببرد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: عزیزان ما در شورای عالی کار، نمایندگان دولت، مجلس و نمایندگان کارگر، سعی کنند زندگی کارگر اداره شود مخصوصأ در دستگاه‌های تولیدی؛ کشور ما کشور امام زمان (علیه‌السلام) است، کشور متدینین است.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه مشهد، علم‌الهدی یادآور شد: امروز در یک نقطه بالای عزت در دنیا و منطقه زندگی می‌کنیم، اما در درون خودمان نیز باید حلاوت و شیرینی این عزت را لمس کنیم، مردم ما در درون خانواده‌ها نیز باید از عزتی که به برکت نظام و انقلاب در دنیا پیدا کرده‌اند، لذت ببرند و شیرینی آن را حس کنند، نباید مشکلات اقتصادی و اجتماعی این حلاوت و شیرینی را در کام مردم ما تلخ کند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها