کد خبر: 609996
تاریخ انتشار :

گلایه تند غرضی به ابراز ناراحتی روحانی:این همه آدم گرفتار هستند و شما می گویید من شب ها خوابم نمی برد!

گلایه تند غرضی به ابراز ناراحتی روحانی:این همه آدم گرفتار هستند و شما می گویید من شب ها خوابم نمی برد!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، وزیر اسبق پست، تلگراف و تلفن گفت: مسئولین مدام مشکلات را بر گردن آمریکا می اندازند. در حالی که دشمنان داخلی ملت، رانت خواران و رباخواران و صاحبان امتیاز، بدتر از آمریکایی ها عمل می کنند.

سیدمحمد غروی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص سخنان اخیر رئیس جمهور مبنی بر اهمیت میزان مشارکت مردم در انتخابات، اظهار داشت: دولتی که ریشه در قاعده جامعه و فقرا نداشته باشد، که آنها تاریخ ساز و مدافعین اصلی جمهوری اسلامی هستند، دولتی می شود که بسیار از مردم فاصله دارد، مردم از آنها اطاعت نمی کنند و هزینه های دولت بدون هرگونه وجهی به شدت بالا می رود. کما اینکه در دولت های دهه 60 تا امروز مردم نسبت به تصمیمات دولت خیلی خوش بین نبودند، همکاری نمی کردند و دولت باید دستگاه های قضایی، امنیتی، بازرسی و غیره را مأمور می کرد که مردم اطاعت کنند.

وزیر اسبق پست، تلگراف و تلفن افزود: بعضی وقت ها هزینه ای که دولت می کرد برای اینکه بتواند امر خودش بر مردم را اجرا کند، بیشتر از درآمد او بود. در 40 سال گذشته دائما سطح کشت کاهش پیدا کرده است. یعنی به جای اینکه مزارع به رزق و قوت مردم تبدیل شوند، به معاملاتی تبدیل شده اند که در آنها زمین خرید و فروش می شود و نعمت خداوندی که از زمین بیرون می آید خیلی کم شده و دولت ها مجبور شدند دائم واردات را اضافه کنند؛ به طوری که در دهه 60 واردات کالاهای اساسی سه میلیارد دلار بود و امروز در حالی که قیمت کالاهای اساسی تقریبا در دنیا ثابت مانده، آقای روحانی اعلام کردند که 14 میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی هزینه می کنند.

وی یادآور شد: در طول سال های اخیر دائم قیمت ها بالا رفته است. تعدادی از افراد دستشان به دولت بند است و یا بازنشسته هستند و حقوقی دارند ولی اکثریت مردم به دولت بند نیستند. نصف مردم باید با فعالیت خودشان زندگی کنند و دستشان به درآمدی بند نیست و 20 درصد از مردم هیچ درآمدی ندارند. اول باید رضایت مردم را کسب کنیم و بعد به مشارکت آنها در انتخابات فکر کنیم. البته عده ای از مردم هم مشکل معیشت ندارند ولی رضایت ندارند؛ برای اینکه دائم در چرخه زندگی دچار مشکل می شوند. رضایت مردم اصل جمهوری اسلامی است و بر همین اساس مشروطه تبدیل به جمهوری شد.

دلار 4200 تومانی در بازار به 24 هزار تومان می رسد

غرضی گفت: دوره هایی هم مردم در انتخابات شرکت کردند ولی شرکت آنها مفید به حالشان نبود. در دو دوره اخیر، دلار از هزار تومان به نزدیک 24 هزار تومان رسیده است. در حالی که هر دو دولت 600 میلیارد دلار ارز داشتند. یعنی سالیانه حدود 80 میلیارد دلار درآمد داشته اند. در حالی که خرج کشور بیش از 30 میلیارد دلار نیست. من 80 سال سن دارم و 40 سال است که اعداد و ارقام را می بینم و 20 سال در دولت بوده ام. ملاحظه می فرمایید که دلار 4200 تومانی در بازار به 24 هزار تومان می رسد.

دشمنان داخلی ملت بدتر از آمریکایی ها عمل می کنند

وی تأکید کرد: شما فکر می کنید بدون اینکه مردم رضایت بدهند که دولت به جای منافع دولت، مجلس و قوه قضائیه به مردم توجه دارد، هیچ راه دیگری پیدا می شود برای اینکه مردم در انتخابات مشارکت کنند؟! مسئولین مدام مشکلات را بر گردن آمریکا می اندازند؛ در حالی که دشمنان داخلی ملت، رانت خواران و رباخواران و صاحبان امتیاز، بدتر از آمریکایی ها عمل می کنند. شما اعلام کردید که در مرداد ماه همین امسال پنج میلیارد دلار درآمد ارزی داشته اید؛ که در سال 60 میلیارد دلار می شود. خرج کشور اینقدر نیست.

امروز دیگر جنگ فیزیکی نیست و جنگ اقتصادی است

وزیر اسبق پست، تلگراف و تلفن اظهار داشت: در زمان حیات حضرت امام، مردم کشور را دچار مشکلات خارجی می دیدند و کشور درگیر جنگ بود. لذا هرچه مردم از تصمیمات مجلس و دولت گرفتار می شدند به گردن جنگ می انداختند. در حالی که آن روز هم مثلا دلار از هفت تومان به 100 تومان رسید. ولی مردم کشور و انقلاب را متعلق به خودشان می دانستند و مسئولین را مبرا می کردند از اینکه جنگ و گرفتاری است. امروز دیگر جنگ فیزیکی نیست و جنگ اقتصادی است؛ دو دشمن دارد، یکی دشمن خارجی که آمریکا باشد و دیگری دشمن داخلی است که رانت خواران باشند.

وی با بیان اینکه باید جوابگوی مردم باشیم، افزود: وقتی از کسی نام می بریم که دل مخاطب را سوزانده و به حرف های او استناد می کنیم، کسی حرف های ما را نمی خواند. حالا بگویید من هر شب خوابم نمی برد و روز هم نمی توانم کاری بکنم. این چه مسئولیتی است که جز گرفتاری، ناروایی و تضییع حقوق فقرا ثمری ندارد. این همه آدم گرفتار هستند و شما می گویید من شب ها خوابم نمی برد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها