کد خبر: 610053
تاریخ انتشار :

فرجی‌راد: باید گفت‌وگوها در قالب ۱+۵ شروع شود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عبدالرضا فرجی‌راد در ارزیابی خود از سیاست بایدن در بازگشت به برجام با توجه به این که رژیم صهیونیستی به نوعی در تلاش است تا مانع از این کار شود، گفت : پیش از این هم گفته بودم زمانی که بایدن در کاخ سفید مستقر شود باید سریع‌تر اقدام کرده و حداکثر ظرف یک ماه به برجام برگردد. دلیلش این است که لابی صهیونیست و اعراب جنوب خلیج فارس در واشنگتن بسیار فعال هستند.

کلیک کنید:پیش بینی جدید قیمت خودرو/ مردم منتظر ارزانی خودرو باشند +جدول قیمت

وی افزود : اگر در این یک هفته ای که بایدن رسما به عنوان رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید مستقر شده به مساله برجام هم می‌پرداخت و از سوی دیگر طرف های اروپایی هم تصمیم شان را گرفته و اعلام می کردند، مساله روز به روز حادتر نمی شد. این استاد ژئوپلیتیک دانشگاه تصریح کرد: اسرائیلی ها با این هدف تهدید می کنند تا از یک طرف تیم بایدن را بترسانند و بگویند مانند دوره ترامپ با دولت جدید آمریکا هماهنگی ندارند برای این که با ایران مسامحه کرده و یا به برجام باز گردد.

کلیک کنید:قیمت طلا درجا می زند / آیا طلا دوباره گران می شود؟+جدول

فرجی راد اظهار کرد: از سوی دیگر هم می خواهند ایران را بترسانند در حالی که ایران بیدی نیست که با این بادها بلرزد، لذا در حال تلاش هستند تا به دولت آمریکا فشار آورند و بگویند این طور نیست که بتوانید با ایران به توافق برسید ما جبهه متحدی در کنار اعراب حوزه خلیج فارس و همچنین سودان، تونس و مصر و... داریم و در واقع با خاورمیانه هماهنگ هستیم و اسرائیل دیگر به تنهایی طرف صحبت با آمریکا در رابطه با ایران نیست و جبهه متحدی شکل گرفته است. سفیر سابق کشورمان در نروژ همچنین بیان کرد: لذا به نظر می رسد کار روز به روز سخت تر می شود و اگر سریع تر اقدامی صورت نگیرد دیر باشد، بنابراین باید گفت وگوها در قالب ۱+۵ شروع شود زیرا اسرائیلی ها این بار به راحتی دست نمی کشند و نگران هستند، آن ها ۴ سال همراه با ترامپ علیه ایران اقدام کردند، در نتیجه از فرصت به وجود آمده حداکثر استفاده را علیه ایران می کنند تا امتیاز بزرگ تری از دولت آمریکا بگیرند. فرجی راد خاطرنشان کرد : آنچه مسلم است اینکه باید هر چه سریع تر گفت و گوها شروع شود، ما هم قدری تاخیر داشتیم اما باید با اروپایی ها کار کنیم قبل از این که از سوی دولت جدید آمریکا تماس هایی با اروپا برقرار می شد باید لابی با اروپایی را انجام می‌دادیم. انتهای پیام

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها