کد خبر: 610063
تاریخ انتشار :

توهم بوی کباب از ویلای عبدالله نوری!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

توهم آنها درباره ويلاي عبدا... نوري در حدي است که به نگارش تخيلاتشان در رسانه‌هاي همفکر مي‌پردازند. جالب است که برخي دلواپسان با تصور واقعي بودن توهمات هم‌طيفانشان به برنامه‌ريزي براي تجمع و ساخت شعار عليه عبدا... نوري و آناني مي‌پردازند که تصور دارند در ويلاي مورداشاره به برنامه‌ريزي براي ساختارشکني مشغول هستند اما حتي يک ساعت وقت نمي‌گذارند تا به مطالعه سوابق و خدمات آناني در مسير پيروزي و حفظ انقلاب اسلامي بپردازند که نامشان به عنوان مهمانان ساختارشکن در گزارش متوهمانه دلواپسان ذکر شده است.
بازم خواب خانه نوري ديدند
آخرين خيال‌پردازي دلواپسان در روز گذشته بود که در گزارشي با تيتر «اصلاح‌طلبان در خانه عبدا... نوري به چه کاري مشغول هستند؟» مدعي شدند: «عبدا... نوري حسين‌آبادي زندگي پرماجرا با چرخش‌هاي معنادار و متعدد سياسي دارد؛ اما پس از يک دهه سکوت اين‌بار به شکل معناداري سعي در نقش‌آفريني دارد؛ منزل او؛ محل رفت‌وآمد اصلاح‌طلبان است؛ البته نه همه آنها! بلکه ويلاي دربند تنها محل برووبياي تندروهاي اين جناح سياسي شده است.» اين گزارش 3 هدف همزمان را دنبال مي‌کند؛ نخست اينکه با ادعاهاي کذب درباره عبدا... نوري، او را به حاشيه برانند. هدف دوم اختلاف‌افکني ميان اصلاح‌طلبان است، چنانکه در بخشي از اين گزارش آمده است: «در گعده عبدا... نوري همه امکان ورود ندارند؛ يک تابلوي ورود ممنوع بزرگ باعث مي‌شود بسياري از اصلاح‌طلبان جايي به محفل مخفي نداشته باشند. از جمله عباس‌عبدي که به‌دليل انتقاد به بعضي مواضع ديگر به ويلاي پدرخوانده دعوت نمي‌شود. جالب آنکه هرچه به انتخابات نزديک مي شويم ليست سياه بزرگتر و تعداد بيشتري از فعالان اصلاح طلب از سازمان تصميم‌گيري حذف شده و محفل حلقه تصميم گيري را تنگ‌تر مي‌کند. حالا همه آنهايي که به خانه نوري رفت و آمد داشته‌اند، خوب مي‌دانند آنجا به پاتوق سياسي اعضاي خاص دو حزب سابق مشارکت و سازمان مجاهدين انقلاب تبديل شده و آنها با دور زدن ساير احزاب و گروه‌هاي سياسي تصميمات نهايي را مي‌گيرند» حتي نويسندگان اين داستان تخيلي درصدد هستند ميان نوري و خاتمي هم اختلاف ايجاد کنند که براي نيل به اين خواسته کودکانه خودشان نوشتند: «سناريوي اصلاح‌طلبان آن است که اين سياستمدار ثروتمند را به‌عنوان پدرخوانده اصلاحات ميان بدنه جا بيندازد. البته نوري آنقدرها خوش‌سابقه نيست تا همه زير چتر تصميمات او جمع شوند.» هدف سوم يا هدف نهايي که شايد درد اصلي دلواپسان باشد هراس از نهاد اجماع‌سازي جريان اصلاحات است چنانکه نوشتند: «نگاهي به ليست اجماع‌ساز انتخاباتي اصلاح‌طلبان نشان مي‌دهد که تقريبا همه کساني که به نوعي با خانه دربند ارتباط دارند؛ منتخب حلقه تصميم‌گيري انتخابات 1400 خواهند بود و بسياري از اصلاح‌طلبان پرسابقه مانند موسوي‌خوئيني‌ها، عارف و اعضاي موثر احزاب قديمي اصلاح‌طلب از بازي خط خورده‌اند؛ به گفته فرج‌ا... کميجاني رئيس دوره‌اي شوراي هماهنگي اصلاح‌طلبان «بهزاد نبوي»، «سيدحسين مرعشي»، «محسن امين‌زاده»، «محسن ميردامادي»، «محمدرضا جلايي‌پور»، «عليرضا علوي‌تبار»، «سيدحسن رسولي»، «سيدسراج‌الدين موسوي»، «حسن صادقي»، «عماد بهاور»، «بدرالسادات مفيدي»، «سيدمعروف صمدي»، «فاطمه سعيدي»، «فخرالسادات محتشمي‌پور» و «اسماعيل گرامي‌مقدم» اين فهرست 15نفره را تشکيل مي‌دهند.» و ادامه داده است: «نکته قابل در تمام انتقادات وارده از سوي اصلاح‌طلبان به نهاد تازه متولدشده محفل اصلاح‌طلبان؛ غيرشفاف بودن آن است. فعالان جناح رفورميست حالا با حالت تعجب از خود مي‌پرسند؛ کساني که حتي نمي‌توانند در درون روند مردم‌سالاري را رعايت کنند، چگونه مي‌خواهند به‌صورت دموکراتيک کشور را اداره کنند!؟» هدف سوم يعني هراس از اجماع اصلاح‌طلبان براي انتخابات 1400 را شايد بتوان هدف اصلي انتشار گزارشي دانست که از خانه عبدا... نوري آغاز و به وحدت اصلاح‌طلبان ختم مي‌شود. آشفتگي در نگارش اين گزارش مشهود است.
دوربين مخفي در خانه اصلاح‌طلبان؟!
حساسيت اصولگرايان دلواپس به عبدا... نوري و محل زندگي او قابل تامل است. آنها در گزارش‌هاي تخيلي خود درباره آنچه در منزل عبدا... نوري مي‌گذرد به جزئيات هم اشاره دارند به نحوي که تصور مي‌شود دوربين مخفي در منزل اصلاح‌طلبان نصب کرده‌اند! با مروز گزارش‌هاي تخيلي مخالفان اصلاحات بارها به محوريت خانه وزير کشور دولت اصلاحات خواهيد رسيد که به برخي از آنها اشاره مي‌شود. اسفند 92جهان‌نيوز مدعي شد: «عبدا... نوري عضو مجمع روحانيون مبارز در سلسله اقدامات خود در منزلش اقدام به برگزاري جلسات خاصي با حضور تعدادي از همفکرانش کرده است.» جالب آنجاست که دلواپسان از تغيير محل زندگي نوري خبر دادند و چنين نوشتند که «وي پس از جابه‌جايي منزلش با خيال راحت انجام اقداماتش را پيگيري مي‌کند.» سال 95 هم با تيتر «ماجراي جلسه چهارشنبه‌هاي دربند چيست؛ عبدا...‌نوري به جاي رئيس اصلاحات؟» نوشتند: «عبدا... نوري چند سالي است که به صورت يک هفته در ميان جلساتي برگزار مي‌کند. او غير از اين جلسات نقش‌آفريني ديگري ندارد. ايشان روزهاي چهارشنبه دوستان خاصي را دعوت مي‌کنند. در اين جلسات بحث‌هايي مطرح مي‌شود که گاه به بيرون هم انتقال داده مي‌شود.» اما داستان ادامه دارد و در سال 98 باز هم تخيلات خود را منتشر کردند و مدعي شدند: «عبدا... نوري هفته گذشته ميزبان تعداد کثيري از چهره‌هاي اصلاح‌طلب بود. اين مراسم که بدون سخنراني بود، به محلي براي گفت‌وشنود ميان چهره‌هاي اصلاح‌طلب تبديل شد. گفتني است چنانکه قبلا در خبرها آمد آيت‌ا...سيدحسن خميني به محض ورود به محل مهماني و مشاهده ترکيب مهمانان، از حضور در آن محل منصرف شده و برمي‌گردد.» که اين تخيلات دلواپسان با واکنش مواجه و تکذيب شد و چندين خبر تخيلي ديگر که مکان آن را خانه يا ويلاي نوري ذکر کرده‌اند اما نکته قابل تامل آنجاست که اصولگرايان دلواپس علاقه زيادي به ويلا دارند و در بسياري موارد براي تخريب رقيبشان از مذاکره يا جلسه در ويلا خبر مي‌دهند! مانند خبري با تيتر «اظهارات عبدا... نوري در مهماني ويلاي مجلل کروبي» و چندين مورد خبر کذب ديگر که در آن بر برگزاري جلسه در ويلا تاکيد شده است!

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها