کد خبر: 610126
تاریخ انتشار :

نماینده جدید کارولینای شمالی در کنگره، پا جای پای ترامپ می‌گذارد؟

این جوان ترامپ آینده آمریکا است / روایتی از یک سیاستمدار ثروتمند، تندرو و عوام‌فریب + عکس

این جوان ترامپ آینده آمریکا است / روایتی از یک سیاستمدار ثروتمند، تندرو و عوام‌فریب + عکس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، در حالیکه دونالد ترامپ در انتظار استیضاح خود توسط سنا است و بسیاری از دموکرات‌ها امیدوارند برای همیشه از شر او رها شوند، جریان ترامپیسم در حال قدرت گیری در قلب کنگره آمریکا است.

پیش از این نیز گفته شده بود که شبه ترامپ‌ها در آمریکا می‌توانند ظهور کنند و جریان راست افراطی با نابودی یک شخص از بین رفتنی نیست؛ اما کسی تصور نمی‌کرد که این جریان اینقدر زود قدرت گرفته و شبه ترامپ‌ها در همین سال ۲۰۲۰ که سال سقوط ترامپ است به قدرت برسند.

سی ان ان در یکی از گزارش‌های اخیرش به یکی از این شبه ترامپ‌ها پرداخته است. مدیسون کاثورن (Madison Cawthorn) نماینده جدید کارولینای شمالی در مجلس نمایندگان است. او با ۲۵ سال سن، جوان‌ترین عضو کنگره و اولین دهه نودی است که وارد مجلس می‌شود. کاثورن همچنین یک جمهوری‌خواه افراطی و طرفدار ترامپ است و شباهات بسیاری به او دارد.

کاثورن در سال ۲۰۱۴ در سن ۱۸ سالگی، هنگام بازگشت از سفر تعطیلات بهار در فلوریدا تصادف شدیدی کرده، مجروح شد و مجبور شد روی بیلچر بنشیند. این امر باعث شد وارد دفاتر حقوقی شده و به عنوان منشی مشغول به کار شود. از آن به بعد به سیاست وارد شد و به سرعت توانست مراتب موفقیت را طی نماید.

جوانی که ترامپ دوم نامیده شده است

این جوان ترامپ آینده آمریکا است / روایتی از یک سیاستمدار ثروتمند، تندرو و عوام‌فریب + عکس

طبق گفته نویسنده سی ان ان، با توجه به سن کم کاثورن و عقاید راست تندش می‌توان از همین حالا او را ترامپ آینده دانست.

کاثورن هم ثروتمند است، هم کم سن و سال و بی‌تجربه و هم به شدت پوپولیست. شواهد گویای این است که جمهوری‌خواهان به دنبال یک جانشین برای ترامپ هستند. آنها از شخص دونالد ترامپ بریده اند اما به دنبال این هستند که شمایل او را در سیاست حفظ کنند. کاثورن جوان بهترین گزینه برای هدایت این شمایل است.

طبق گفته سی ان ان، توییت‌های او مانند ترامپ به شدت جنجالی است. او همچنین بارها گفته که از طریق ارتباطات به قدرت رسیده نه ساز و کارهای قانونی. مدیسون کاثورن همچنین تاکید کرده است که یک سیاستمدار در راس قدرت نیست تا کاری کند، بلکه در قدرت است تا کسی باشد.

منظور او این است که قصد یک سیاستمدار باید این باشد که از طریق لابی با درون و بیرون ساختار قدرت، برقراری ارتباط، استفاده از رسانه و سایر اقدامات، خود را در بین مردم و سیاستمداران مشهور کرده و تبدیل به یک چهره کند، نه اینکه به دنبال انجام برخی کارها و پیشبرد برخی اهداف باشد. این دقیقا تعریف پوپولیسم است. کاثورن به شدت به دنبال این هدف است و به این تعریف قائل است. او یک پوپولیست واقعی است، حتی از ترامپ هم عوام‌فریب‌تر است.

این جوان ترامپ آینده آمریکا است / روایتی از یک سیاستمدار ثروتمند، تندرو و عوام‌فریب + عکس

کاثورن در جریان انتخابات کنگره، رقیبش را متهم کرد که با طرفداران لیبرالش به خانه او حمله کرده و آن را ویران کرده است. این دقیقا شبیه تهمت‌های ترامپی است که بارها به بایدن و دموکرات‌ها زد. کاثورن همچنین از مخالفان سرسخت زدن ماسک و محدودیت‌های کرونایی است. او در همین راستا، یک کارخانه تولید ماسک راه‌اندازی کرد و ماسک‌هایی را تولید کرد که روی آنها نوشته شده بود: "بی‌فایده".

نماینده جوان کنگره همچنین از جمله مخالفان شدید استیضاح ترامپ است. او معتقد به حمل سلاح است و در پیامی جنجالی گفته که در جلسات کنگره سلاح گرم حمل خواهد کرد تا مورد هجوم مخالفان قرار نگیرد.

سی ان ان در پایان مقاله‌ی خود، با اشاره به این شواهد می‌نویسد: "این جوان نمایان‌کننده جریان ترامپیسم است. او همان میل محض و کور است که می‌خواهد توجهات را به خود جلب کرده و سعی دارد بخشهای "جدی" کار را از بین ببرد. او همان ترامپ است که نو تر و شده و به خودآگاهی بیشتری رسیده است."

منبع: خبر فوری

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها