کد خبر: 610166
تاریخ انتشار :

شرط میرسلیم برای آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سید مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت با اشاره به برجام و بازگشت آمریکا به آن و رفع تحریم‌ها بیان کرد: برجام سندی بود که برای تدوین آن، هیئت ایرانی در مقابل رفتار مزورانۀ دیگران، زحمت بسیار کشید و طی مذاکرات حقانیت جمهوری اسلامی و حسن نیت ما در عدم اعتقاد و اقدام عملی ما برای بکارگیری سلاح‌های کشتار جمعی از جمله هسته‌ای به اثبات رسید و بسیاری از تبلیغات سوء بر علیه ما که منشأ آن صهیونیست‌ها بودند افشا شد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: تزویر آمریکا و اروپا آن گاه ظاهر شد که ترامپ صریحا مخالفت خود را با برجام اعلام کرد و از آن خود را کنار کشید و اروپایی‌ها نیز در مقابل آمریکا هیچ حرکت مثبتی نتوانستند انجام دهند. آن‌ها نتوانستند مانع اقدامات غیر قانونی و ظالمانۀ آمریکا شوند و خود نیز جرئت نکردند مستقلا برجام را اجرا کنند و عملا تن به اقتضای تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا دادند.
وی اظهار کرد: به این ترتیب با تخلف آشکار آمریکا و بدعهدی اروپایی‌ها، از برجام چیزی جز جنازه‌ای متعفن باقی نماند که حکایت از ظلم آشکار به مردم ما و خسارت‌های متعدد به جمهوری اسلامی ایران می‌کند.
میرسلیم با تاکید بر اینکه ایران خود را از برجام کنار نکشید گفت: مصوبۀ اخیر مجلس نیز بسیار دقیق و داهیانه و در آن، حق مسلم مردم ایران مطرح شده است. آمریکا اگر بخواهد به برجام بازگردد باید از عملکرد مجرمانه و خلاف خود عذرخواهی کند و علامت آن عذرخواهی هم جبران خسارات متعددی است که به ما وارد کرده است، و رفع تحریم‌ها یکی از آن‌ها است. بعد از این اقدام است که ما می‌توانیم دربارۀ صداقت آن‌ها و تعهد مجدد به برجام تصمیم گیری کنیم.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرگونه زیاده‌خواهی آمریکا و برخورد از موضع استکبار و مذاکرۀ مجدد و مطرح کردن شرائط جدید کاملا مردود است تاکید کرد: خوب است دولت جدید آمریکا از سرنوشتی که براثر آن خیانت‌های بین المللی پیدا کرده پند گیرد.
وی افزود: ما نمی‌توانیم با کسانی که کرامت انسانی را مراعات نمی‌کنند و دیگر ملت‌ها را سرسپردۀ خود می‌خواهند و با ادامۀ ستم بر دیگران، آقایی برای خود کسب کرده‌اند، از در تفاهم وارد شویم. آمریکا هرچه زودتر متوجه این حقیقت شود ضرر حیثیتی کمتری خواهد دید و زحمت کمتری نیز برای ما خواهد داشت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها