کد خبر: 610259
تاریخ انتشار :

اولین اظهار نظر اوباما درباره ترامپ پس از انتخابات 2020

اولین اظهار نظر اوباما درباره ترامپ پس از انتخابات 2020
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«باراک اوباما» رییس جمهوری پیشین آمریکا درباره ناکارآمدی خلف خود در اداره کشور و بزرگنمایی رسانه ها در مورد اقدام های او سخن گفت.

رییس جمهوری پیشین آمریکا در گفت‌وگو با شبکه دوم تلویزیون آلمان (زد.د.اف.) افزود: تصمیم های ترامپ جمهوری خواه بیشتر از آنچه اغلب نشان داده می شود بی ثمر بوده است. اوباما نبود توانایی ترامپ در یافتن جایگزینی برای اصلاحات بیمه درمانی را از نمونه های ناکارآمدی وی در دوران ریاست جمهوری برشمرد.

رییس جمهور پیشین آمریکا میراث سیاسی به جا مانده از ترامپ را ناچیز عنوان کرد. اوبامای ۵۹ ساله به شبکه ZDF آلمان افزودگفت: اهمیت ترامپ بیش از حد تخمین زده شده است. به عنوان مثال ترامپ نتوانست دسترسی بهتر به بیمه درمانی معرفی شده توسط دموکرات ها ایجاد کند. ترامپ همچنین با تصمیم های بیهوده از پیمان های بین المللی خارج شد در حالی که دولت جدید تحت مدیریت «جو بایدن» می تواند به سرعت این روند را اصلاح کرده و دوباره به این پیمان ها ملحق شود.

اوباما به نفوذ ترامپ در اردوگاه محافظه کاران اشاره کرد و ادامه داد که این اردوگاه قدرتی نداشت و در نهایت ترامپ برای دوره دوم انتخاب نشد. وی دلیل پیروزی ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ را بالاگرفتن درگیری های اجتماعی قدیمی در ایالات متحده و همچنین پیامدهای بحران مالی ۲۰۰۹-۲۰۰۸ دانست که تلاطم اقتصادی در آن زمان بی ثباتی و نگرانی ایجاد کرده بود و بسیاری از مردم می ترسیدند که اوضاع زندگی شان بدتر شود.

به گفته اوباما، در چنین شرایطی اغلب اتفاق می افتد که مردم به دنبال مردان قدرتمند و بانفوذ باشند. در پاسخ به این خواسته افکار عمومی نیز رسانه های راست گرا در ترکیب با شبکه های تلویزیونی مانند فاکس نیوز به میدان آمدند و تبلیغات رسانه ای مبالغه آمیزی را برای ترامپ به راه انداختند.

رییس پیشین آمریکا با انتقاد از روند کاری رسانه ها در دوره یادشده،‌توضیح داد که این رسانه ها با انتشار اطلاعات کاملاً دور از واقعیت اذهان عمومی را تغذیه کردند.

اوباما در عین حال هشدار داد اگر رسانه ها دروغ، تعصب و نظریه های توطئه را به خورد مردم بدهند و سیاستمداران از آنها به خاطر منافع خود سو استفاده کنند با گذشت زمان اعتماد اجتماعی از بین می رود و تمام ماجرا به فاجعه منجر می شود. مثل آنهایی که به کاپیتول یورش بردند. در تاریخ ۶ ژانویه، صدها نفر از طرفداران ترامپ پس از سخنان تحریک آمیز او در یک تجمع گسترده با توسل به خشونت به پایتخت آمریکا حمله کردند که این اقدام چندین کشته برجا گذاشت.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها