کد خبر: 610498
تاریخ انتشار :

در گفت‌وگو با «نامه‌نیوز» مطرح شد

محمد مهاجری: اصولگرا‌ها دنبال شخصیتی هستند که سبد رأی ۲۰ تا ۳۰ درصدی داشته باشد /ضرغامی حرف جدیدی ندارد/ رفیق دوست هم سبد رای ندارد

محمد مهاجری: اصولگرا‌ها دنبال شخصیتی هستند که سبد رأی ۲۰ تا ۳۰ درصدی داشته باشد /ضرغامی حرف جدیدی ندارد/ رفیق دوست هم سبد رای ندارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: نامزدی عزت‌الله ضرغامی در انتخابات 1400 جدی شده است اما آیا سرمایه اجتماعی خاصی برای ورود به کارزار سخت ریاست‌جمهوری دارد؟ از سوی دیگر می‌توان مورد اجماع نیروهای اصولگرا قرار بگیرد یا نه؟

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «من اصلا نمی‌دانم آقای ضرغامی با چه هدفی می‌خواهد وارد انتخابات شود اما با شناخت 20ساله‌ای که از او دارم، می‌دانم که به شدت از مورد توجه‌بودن خوشش می‌آید. آقای ضرغامی دوست دارد همیشه عکس یک روزنامه‌ها و عکس اصلی سایت‌ها باشد و به شدت مایل است همه اخبارش را پوشش دهند و مهم تلقی شود. حالا هم شاید چنین روحیه‌ای باعث بشود در انتخابات سال آینده نامزد شود تا بیش از پیش مطرح شود».

او در پاسخ به این پرسش که آیا ضرغامی سرمایه اجتماعی خاصی دارد، بیان کرد: «من فکر می‌کنم همان‌هایی که از آقای ضرغامی دعوت می‌کنند که در انتخابات نامزد بشو هم به او رأی ندهند. او دارای روحیه پوپولیستی است و می‌خواهد به هر طریق که شده نگاه‌ها را به سوی خود جلب کند؛ وگرنه هیچ نفوذی در جریان اصولگرایی ندارد و اصلا جدی گرفته نمی‌شود. شخصیت کاریزماتیکی هم ندارد که بگوییم مردم به او اقبال نشان می‌دهد. حرف جدیدی هم ندارد ».

او ادامه داد: «ممکن است یک فردی ویژگی‌هایی که گفتم را نداشته باشد اما مهره سوخته هم نباشد. مثلا آقای روحانی در سال92 برخی از ویژگی‌های مذکور را نداشت اما به دلیل آنکه برای عموم مردم ناشناخته بود، مورد اقبال قرار گرفت اما آقای ضرغامی را که می‌شناسند و دیگر چیز جدیدی از او دیده نمی‌شود و مطلقا نمی‌تواند جذابیتی برای مردم ایجاد کند. اکنون اصولگراها به دنبال شخصیتی هستند که سبد رأی 20 تا 30درصدی داشته باشد».

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چه قدر از قصد نامزدی محسن رفیق‌دوست اطلاع دارید، اظهار کرد: «من خبر خاصی درباره تمایل آقای رفیق‌دوست به نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری ندارم اما به نظرم می‌رسد که آقای رفیق‌دوست واقع‌گراتر از این باشد که بخواهد نامزد شود زیرا او نیز سبد رأیی ندارد».

این فعال سیاسی و رسانه‌ای درباره فضای پیش روی انتخاباتی، خاطرنشان کرد: «حتی اگر اصلاح‌طلبان با یک نامزد واحد در اجماعی سراسری میان خودشان وارد انتخابات شوند، بازهم اصولگرایان نمی‌توانند به اجماع برسند و حتما اصولگرایان حداقل دو نامزد و در نگاه بدبینانه شش تا هفت نامزد در انتخابات خواهند داشت و محال است به نامزد واحد برسند. اکنون شانس برنده اصولگرایان به دو موضوع بستگی دارد؛ نخست آنکه مشارکت پایین باشد که اکنون بر اساس نظرسنجی‌ها میل به مشارکت در انتخابات روی 35 تا 40درصد است و دوم اصلاح‌طلبان با افرادی مانند ظریف وارد انتخابات نشوند و نامزدهای آنها هم افراد متوسطی باشند. اگر مشارکت عمومی بالای 55درصد برود و اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها نامزد شاخصی داشته باشند، کلاه اصولگرایان پس معرکه است».

مهاجری در پایان درباره احتمال نامزدی لاریجانی در انتخابات و اجماع اصلاح‌طلبان بر او هم گفت: «واقعیت خبر مشخصی درباره اینکه آقای لاریجانی قصد نامزدی دارد یا نه، ندارم اما مشخص است که تنها طیفی از حزب کارگزاران سازندگی مایل به نامزدشدن آقای لاریجانی هستند و غالب اصلاح‌طلبان از او حمایت نمی‌کنند. اگر آقای لاریجانی از سمت اصولگرایان هم نامزد شود، حتما محل اجماع نخواهد بود و تبدیل به یکی از آن شش-هفت نامزد اصولگرایان می‌شود».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها