کد خبر: 610505
تاریخ انتشار :

موضع نوری المالکی در قبال انتخابات آینده عراق

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ه نقل شبکه تلویزیونی «السومریه» عراق، دفتر «نوری المالکی» نخست وزیر عراق آمده است: «ماکسیم ماکسیموف» سفیر روسیه در بغداد امروز با رئیس ائتلاف دولت قانون در دفترش دیدار و گفت وگو کرد.

برپایه این بیانیه، این دیدار برای تبادل دیدگاهها درخصوص مسائل جاری عراق و آمادگی های جاری برای ورود به انتخابات زودهنگام پارلمانی آینده این کشور برگزار شد.

این بیانیه به نقل از المالکی تصریح کرد: مرحله آینده شاهد برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در عراق است و مهیا کردن فضای مناسبت برای برگزاری آن بدور از زور سلاح و دخالت های خارجی در فرایند انتخاباتی امری ضروری است.

برپایه این بیانیه، المالکی ابراز امیدواری کرد که «نظارت بین المللی بدون خدشه به حاکمیت عراق حاصل شود».

از سوی دیگر، سفیر روسیه نیز بر حمایت کشورش از عراق و تمایل برای تقویت پیوندها در همه زمینه ها و توسعه همکاری اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور تاکید کرد.

دولت عراق در جلسه اواخر آذرماه خود به ریاست «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور با حضور اعضای کمیسیون عالی انتخابات عراق، با تعیین روز دهم اکتبر آینده (۱۸ مهر) به عنوان زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور موافقت کرد.

پیش از این نخست وزیر عراق روز ششم ژوئن آینده (۱۶ خرداد) را به عنوان روز برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی این کشور تعیین کرده بود.

رایزنی‌ها و گام‌های احزاب و جریان‌های سیاسی مختلف عراق و تغییر آرایش نیروهای سیاسی از نزدیک به چهار ماه پیش برای ورود به این انتخابات آغاز شده است.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها