کد خبر: 610622
تاریخ انتشار :

بایدن: دیپلماسی به کانون سیاست خارجی آمریکا بازگشت

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از سی ان ان، «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده روز پنج شنبه در نخستین سخنرانی خود پیرامون محورهای جدید سیاست خارجی این کشور از توقف پشتیبانی آمریکا از عملیات‌های تهاجمی ائتلاف سعودی در جنگ پیمن خبر داد.

بایدن در این سخنرانی با اعلام اینکه «آمریکا بازگشته است» گفت که «دیپلماسی بار دیگر در کانون سیاست خارجی ایالات متحده قرار گرفت».

گفتنی است، سیاستهای اعلامی از سوی بایدن در زمره تغییرات مهمی است که وی قصد دارد در حوزه سیاست خارجی اعمال کند. برخی دیگر از این تغییرات عبارتند از: توقف نقل و انتقال نظامیان آمریکا از خاک آلمان، و همچنین افزایش ظرفیت پذیرش پناهجویان به داخل خاک آمریکا است.

یمن

بایدن از توقف پشتیبانی آمریکا از عملیات‌های تهاجمی ائتلاف سعودی در جنگ یمن و همچنین فروش تسلیحات به این ائتلاف خبر داد و گفت که یک فرستاده ویژه برای رسیدگی دقیق به این مناقشه بلندمدت منصوب می‌کند.

وی همچنین گفت که مناقشه یمن «جنگی است که فاجعه‌ای انسانی و راهبردی را رقم زده است». با این حال وی در اظهارنظری متناقض با صراحت تأکید کرد که ایالات متحده به کمک و پشتیبانی از عربستان سعودی ادامه خواهد داد!

آلمان

رئیس جمهور آمریکا همچنین از بازنگری در وضعیت قرارگیری نیروهای نظامی آمریکا در سطح جهان توسط وزیر دفاع دولت خود خبر داد و گفت که «هرگونه نقل و انتقال نیروی نظامی از خاک آلمان متوقف می‌شود» و اینکه «وضعیت قرارگیری نیروهای ارتش آمریکا کاملاً با سیاست خارجی و اولویت‌های امنیت ملی واشنگتن همسو است».

مهاجران

رئیس جمهور جدید آمریکا همچنین از قصد خود برای افزایش شمار مهاجران پذیرفته شده در خاک ایالات متحده خبر داد. این در حالی است که در دوره دولت پیشین آمریکا تنها ۱۵۰۰۰ مهاجر پذیرفته شده بود که کمترین میزان پذیرش مهاجران از سال ۱۹۸۰ میلادی بشمار می‌رود. در مقابل، دولت جو بایدن قصد دارد که شمار مهاجران پذیرفته شده به داخل آمریکا را به ۱۲۵ هزار نفر افزایش دهد.

روسیه

بایدن با تمجید از توافق مسکو- واشنگتن برای تمدید معاهده استارت نو و همچنین حفظ تنها توافق برجای مانده میان دو کشور در حوزه تسلیحات هسته‌ای، از بازداشت و محاکمه «الکسی ناوالنی» منتقد روس انتقاد کرد و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط او شد.

چین

رئیس جمهور دموکرات آمریکا همچنین در سخنانی پیرامون سیاست خارجی واشنگتن در قبال پکن گفت که آمریکا با «سوء استفاده‌های اقتصادی پکن مقابله و اقدام تجاوزکارانه و قهری چین در زمینه نقض حقوق بشر، سرقت مالکیت معنوی و سلطه جویی بر جهان را تلافی خواهد کرد».

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها