کد خبر: 610646
تاریخ انتشار :

نامه های فلسطین به شورای امنیت و سازمان ملل/ گوترش: اسرائیل شهرک سازی ها را متوقف کند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از سایت المیادین، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل بار دیگر از رژیم صهیونیستی خواست فعالیت های شهرک سازی خود را فورا متوقف کند و این فعالیت ها را مانع اصلی در برابر راهکار تشکیل "دو کشوری" و دستیابی به راه حل دائمی و عادلانه برای برقراری صلح جامع دانست.

وی همچنین از دستور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای برگزاری انتخابات متوالی ریاست جمهوری، پارلمانی و شورای ملی فلسطین که قرار است در سال جاری میلادی برگزار شود، استقبال کرد.

گوترش گفت، از طرف های درگیر خواست اقدامات یکجانبه که ممکن است امکان شروع مجدد روند سیاسی را به خطر اندازد، پرهیز کنند. برگزاری انتخابات در کرانه باختری، قدس شرقی و غزه اقدامی قاطع در مسیر اتحاد فلسطین و تجدید مشروعیت نهادها از جمله پارلمان و دولت منتخب به شیوه دموکراتیک خواهد بود.

همچنین ریاض منصور، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل سه پیام به گوترش، رئیس شورای امنیت، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل پیرامون افزایش سیاست ها و اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی؛ قدرت اشغالگر و تداوم وخامت وضعیت فلسطین از جمله قدس شرقی فرستاد.

وی گفت، رژیم صهیونیستی از طرح های الحاق دست نکشیده و این مساله کاملا در طرح های غیرقانونی موسوم به شهرک جفعات هاماتوس واضح است که به عنوان بخش دیگری در طرح الحاق تدریجی رژیم صهیونیستی مطرح شده است.

منصور بار دیگر تاکید کرد، جامعه بین الملل باید اقدامات جدی و ملموسی مطابق با قوانین بین المللی و قطعنامه های ذیربط سازمان ملل از جمله قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت اتخاذ کند. بی احترامی به این قطعنامه و عدم بازخواست به اقدامات استعمارگرانه هر چه بیشتر و طرح الحاق این رژیم در فلسطین و نیز تخریب منازل و دارایی های فلسطینیان و سایر نقض های حقوق ملت فلسطین حتی در این شرایط کرونایی منجر شده است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها