کد خبر: 610755
تاریخ انتشار :

بررسی اولویت‌های سایبری بایدن توسط مرکز پژوهش‌های مجلس

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دفتر مطالعات سیاسی این مرکز روز شنبه در گزارشی با عنوان «اولویت‌های سایبری جو بایدن رییس‌جمهوری جدید آمریکا» آورده است: بازطراحی ساختار سایبری آمریکا و به‌ویژه احیای بخش‌هایی که در دوران ترامپ حذف شده بودند، به‌منظور تحقق بازدارندگی سایبری، نخستین اقدام بایدن در ایجاد هماهنگی و تسهیل روابط میان بنیادها و آژانس‌های سایبری است.

این گزارش افزود: ایالات متحده در دوران بایدن در رویارویی با چین، به‌دنبال یک اجماع سایبری-تجاری به‌روز و مؤثر خواهد بود. رییس‌جمهوری جدید ایالات متحده، در برابر روسیه رویکردی سخت اتخاذ می‌کند و از طریق همکاری مؤثر با بخش خصوصی و متحدان سیاسی به‌ویژه اتحادیه اروپا، برای محافظت از داده‌ها، حریم خصوصی، موضوع شبکه‌های اجتماعی و همچنین زیرساخت‌های حیاتی آمریکا و امنیت انتخابات، لوایح جدیدی تدوین و اجرایی خواهد کرد.

دفتر مطالعات سیاسی مرکز پژوهش‌های مجلس خاطرنشان کرد: جو بایدن در مقابله با ایران، از یک سیاست فشار حداکثری تهاجمی خشونت‌آمیز به رهبری افراطیونی مانند جان بولتون و برایان هوک به یک روند تدریجی نفوذ بر بستر علاقه‌های فرهنگی و ارتباطات ورزشی و فناورانه با حضور ایرانی آمریکایی‌ها روی می‌آورد.

این گزارش خاطرنشان کرد: پروژه مشروعیت‌سازی بین‌المللی برای فشار حداکثری و اتکا بر تنش‌های اجتماعی و شکاف‌های اقتصادی به‌منظور دوقطبی‌سازی‌های هوشمند ملت- دولت با هدف تولید نارضایتی از وضع زندگی در ایران برنامه احتمالی آمریکایی‌ها در این حوزه خواهد بود. شاید بتوان راهبرد جدید را «نفوذ تحریم‌محور» نامید.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها