کد خبر: 610778
تاریخ انتشار :

گلوله باران مخفیگاه های داعش و دستگیری تروریستها در عراق

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

منابع امنیتی این کشور روز شنبه اعلام کرد که نیروهای سازمان الحشد الشعبی مخفیگاه های بقایای گروه تروریستی داعش در روستای «عین‌السمک» در ارتفاعات منطقه نفت ‌خانه در استان دیاله را گلوله باران کردند.

واحد اطلاعات الحشد الشعبی در استان کرکوک عراق نیز از دستگیری یک عنصر گروه تروریستی داعش به نام «نزار خلیل عربید محمد العبیدی» در این استان خبر داد.

همزمان منابع امنیتی عراقی اعلام کردند که نیروهای الحشد الشعبی عراق حمله تروریست ها به این نیروها در منطقه «عامریه الفلوجه» در استان الانبار را دفع کردند.

فرماندهی پلیس نینوا نیز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی و اطلاعاتی این استان توانستند براساس اطلاعات دقیق دریافتی، هفت نفر از عناصر گروه تروریستی داعش را دستگیر کنند.

دو نفر از این تروریست ها در واحد به اصطلاح محاسبات و یک نفر در واحد به اصطلاح امنیتی داعش و سایر آنها به عنوان جنگجو در دوره سیطره این گروه بر شهر موصل فعالیت می کردند.

دستگیری این تروریست ها در مناطق الکرامه، الخضراء،ا لانتصار، الاربجیه و السماح در کرانه چپ شهر موصل صورت گرفت.

واحد اطلاعات نظامی پلیس فدرال عراق نیز امروز اعلام کرد که یکی از سرکردگان داعش را در استان دیاله دستگیر کرده است.

براساس بیانیه واحد اطلاعات نظامی پلیس فدرال عراق، این سرکرده درپی دریافت اطلاعات دقیق در ورودی شهر جلولاء در استان دیاله دستگیر شد.

افزایش تحرکات تروریست‌ها در برهه اخیر باعث شد تا نیروهای مسلح عراق بر شدت عملیات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور افزوده و در طول دو هفته اخیر شمار زیادی از سرکردگان تروریست از جمله سرکرده ارشد داعش در عراق موسوم به «جانشین خلیفه و والی عراق» در این گروه را به هلاکت رسانده و شمار دیگری از آنها را بازداشت و مقرها و مخفیگاه های آنها را منهدم کردند که این عملیات همچنان ادامه دارد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها