کد خبر: 610832
تاریخ انتشار :

در گفتگو با نامه نیوز مطرح شد؛

پاسخ شورای وحدت به مهدی چمران/ منوچهر متکی: دوستان به ضرورت برسند از وحدت حمایت می‌کنند/ مذاکرات با حدادعادل ادامه دارد

پاسخ شورای وحدت به مهدی چمران/ منوچهر متکی: دوستان به ضرورت برسند از وحدت حمایت می‌کنند/ مذاکرات با حدادعادل ادامه دارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امید کرمانی‌ها : اصولگرایان خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می کنند .شورای وحدت پیشنهادی را برای تجمیع دو مکانیزم مطرح کرده و به این منظور کرسی هایی را به شورای ائتلاف اختصاص داده اما نه تنها تاکنون این پیشنهاد شورای وحدت با پاسخ مثبت شورای ائتلاف مواجه نشده بلکه مهدی چمران عضو شاخص شورای ائتلاف گفته «ما کارهایمان را داریم تمام می‌کنیم، آن‌ها تازه می‌خواهند آغاز کنند. حالا ما به برویم آن‌جا چه کار کنیم؟ چی را دنبال کنیم؟ همین برنامه ما را آن‌ها گفته‌اند می‌خواهیم انجام دهیم، یعنی یک کار موازی که این به صلاح نیست. اینکه تشکیلاتی که هنوز نمی‌دانیم چی هست و چگونه می‌خواهد کارش را انجام دهد، عضو آن شویم. این منطقی نیست». در باره این موضوع با منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت گفتگو کردیم.

مشروح گفتگوی منوچهر متکی با نامه نیوز را در ادامه بخوانید.

شورای ائتلاف معتقد است «در حوزه تشکیلاتی نسبت به شورای وحدت جلوتر است و معلوم نیست تئوری‌های شورای وحدت سازوکارش به نتیجه برسد یا خیر». آیا این طور است؟

سازوکار شورای وحدت دموکراتیک، شفاف و مبتنی بر آرای جمعی است و این ویژگی ها از افتخاراتش محسوب می شود. گوشه ای از فعالیت های عملی این شورا برای رسانه ها تشریح شد.

آقای چمران گفته «ما برویم شورای ائتلاف چه کنیم وقتی مجامع و شوراهای استانی مان را تشکیل دادیم، از شورای وحدت جلوتر هستیم و سازوکار شورای ائتلاف نیز امتحان خودش را در انتخابات مجلس پس داد؟ در حالی مکانیزم شورای وحدت هنوز آزموده نشده است» نظر شما چیست؟

معتقدیم دوستان ما به ضرورت برسند از این وحدت حمایت می کنند. مسئولان عالی شورای ائتلاف هم نگاه این جا را دارند که هم افزایی یک ضرورت است.

این نتیجه رایزنی هایی است که شورای وحدت با آقای حدادعادل داشته است؟

بله این مذاکرات ادامه دارد و جاری و ساری است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها