کد خبر: 610852
تاریخ انتشار :

واکنش امیری فر به نامه جنجالی احمدی‌نژاد به رئیس جمهور آمریکا

واکنش امیری فر به نامه جنجالی احمدی‌نژاد به رئیس جمهور آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، عباس امیری فر، رئیس شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد نهاد ریاست جمهوری در دولت نهم در خصوص نامه احمدی نژاد به جو بایدن گفت: ایشان یک شهروند عادی است و این که نامه بنویسد یا ننویسد هم اهمیتی ندارد.

او ادامه داد: آقای احمدی نژاد از این نامه‌ها زیاد دارد. به ترامپ و بن سلمان و دیگر شخصیتها هم نامه نوشته‌اند. ما نه می توانیم ایراد بگیریم و نه بگوییم که نتیجه ای می گیرند. وقتی طرفی که برای او نامه می نویسد، جواب نمی دهد، نوشتن این نامه ها واقعا لزومی ندارد. ما حدیث داریم که تکبر با آدم متکبر عبادت است. وقتی به کسی سلام می کنی و او جواب سلامت را نمی دهد دیگر لزومی ندارد، سلام کنی! آقای احمدی نژاد باید خود متوجه این چیزها باشد.

امیری فر در خصوص انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: انتخابات از جمله مهم‌ترین مسائل نظام ماست. باید سعی کنیم در انتخابات پیش رو حضوری فعال داشته باشیم و مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کنیم، که این مهم از وصایای حضرت امام است. آقایان هم می بایست وصیت نامه حضرت امام را عملیاتی کنند و ان‌شالله مشکلات را حل کنند.

او با تأکید بر اینکه همه افراد آزاد هستند در انتخابات شرکت کنند گفت: در خصوص اینکه چه افرادی کاندیدای ریاست جمهوری می شوند الان نمی توان اظهار نظر کرد، باید صبر کنیم و ببینیم نظر شورای محترم نگهبان چیست. از طرفی ممکن است قوانین انتخاباتی تغییر کند، بنابراین باید صبر کرد و منتظر بود.

رئیس شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد نهاد ریاست جمهوری در دولت نهم در خصوص احتمال کاندیداتوری احمدی نژاد در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: آقای احمدی نژاد دوره قبل رد صلاحیت شدند و این دوره هم قطعا رد صلاحیت خواهند شد. آن طور که من با روحیات تک تک اعضای شورای نگهبان آشنایی دارم، ایشان قطعا رد صلاحیت خواهند شد. خود ایشان هم می‌دانند، اما شرکت می کنند و شرکت کردنشان هم اشکالی ندارد.

او در خصوص فعالیت های انتخاباتی احمدی نژاد گفت: مگرایشان دفعه پیش فعالیت نکردند؟! آن زمان دست آقای بقایی را گرفتند و الآن هم ممکن است دست شخصی مثل آقای الهام و یا شیخ الاسلامی را بگیرند. که حتی اگر هم کاندیدا شوند شورای نگهبان آنها را رد می‌کند. اما باید صبر کنیم ببینیم چه می شود. قرائن و شواهد نشان می دهد که خود آقای احمدی نژاد هم در این دوره کاندیدا خواهند شد. از فعالیت های ایشان مشخص است، اما ما نمی توانیم خرده بگیریم. در نهایت شورای نگهبان باید در مورد ایشان تصمیم بگیرد.

عباس امیری فر در خصوص احتمال معرفی علی نیکزاد از سوی احمدی نژاد در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: آقای نیکزاد هم ایشان را قبول ندارد. نیکزاد راه خود را از احمدی نژاد جدا کرده است.

این روحانی و سیاستمدار ایران با تأکید بر اینکه این دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری، دوران ویژه ای خواهد بود، گفت: ما طلبه‌ها اصطلاحی داریم که می گوییم لِکل جَدید لَذه، یعنی هر چیز جدیدی لذت‌بخش است. بالاخره چهره‌ها باید عوض شوند. این چهره‌ها همه تکراری شده‌اند و مردم ما به دنبال چهره‌های جدیدی هستند. مردم می گویند مسئولین باید پوست بیندازند و مسئولین جوان و جدید پا به عرصه بگذارند.

او ادامه داد: برخی از چهره‌ها امتحان خود را پس داده‌اند و مردم دیگر آنها را نمی پسندند. نارضایتی مردم زیاد شده است. به نظر من در این دوره شخص جدیدی انتخاب خواهد شد. البته در مورد آقای رئیسی یک مقدار وضع فرق دارد. اگر ایشان بیایند، اتحادی قوی تشکیل خواهد شد و احتمال پیروزی ایشان وجود دارد. البته پیشنهاد من این است که در صورت کاندیداتوری، آقای رئیسی از قبل معاون اول و وزرای خود را از چهره های جدید، معرفی کنند که در اینصورت اقبال به ایشان بیشتر خواهد بود.

امیری فر در خصوص کاندیدای جبهه پایداری برای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: جبهه پایداری ممکن است شخصی را معرفی کند اما موقعیت این جبهه بعد از رحلت آقای مصباح تضعیف شده است و الآن دیگر آن وجهه قبل را ندارد. از طرفی آقای محصولی به خاطر شرایط خوب مالی که دارند مورد اقبال قرار نمی گیرند، چراکه مردم روی این مباحث حساسیت دارند.

او در ادامه گفت: جبهه پایداری شاید آقای جلیلی را به عنوان کاندیدای خود معرفی کند. البته همانطور که گفتم موقعیت این جبهه تضعیف شده است و جلیلی هم بیاید رای نمی آورد و رای اصولگرا‌ها را هم خراب می‌کند. البته ایشان آدم خوبی هستند اما در اجرائیات خیلی قوی ظاهر نشدند.

منبع: مدارا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها