کد خبر: 610874
تاریخ انتشار :

۸ عامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران از نگاه رسانه‌ عرب زبان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از مجله تحلیلی العصر الدولیه، الشیخ «عبدالرضا البهادلی» نویسنده این مجله به مناسبت آغاز سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گزارشی را منتشر کرده و در آن به عوامل این پیروزی پرداخته است.

وی در این گزارش نوشت: موفقیت و استقرار هر انقلابی باید عوامل و عناصری داشته باشد و اگر این عوامل نباشد انقلابی نمی‌تواند موفق و مستمر باشد که این عوامل به شرح زیر است:

عامل اول: وجود روش و تئوری محکم ولایت فقیه برای ظهور این انقلاب است که این نظریه ولایت فقیه برگرفته از اندیشه بزرگ اسلامی است که فقها بر اساس این اندیشه اسلامی و شواهد عقلی استدلال می‌کنند که این شواهد عقلانی ضرورت اعمال احکام الهی در جامعه اسلامی است.

عامل دوم: وجود یک فقیه الهی ، که خدا را شناخت و قادر به اداره و رهبری مملکت بود و این شخص حضرت امام خمینی ( ره) بود.رهبری که عالم‌ترین فقها توصیف شد و توانایی رهبری و مدیریت کشور اسلامی را داشت . وی دارای شخصیتی زاهد بود که احکام الهی را در جامعه اجرا می‌کرد و این احکام را را قبل از اینکه برای دیگران شرح دهد ، برخود اعمال می‌کرد.

عامل سوم: وجود اهداف انقلاب که همان اهداف بعثت انبیاء و پیامبران صلی الله علیه و آله یعنی ایجاد جامعه‌ای خوب و نیکو، اجرای احکام الهی ، سوق دادن مردم به سمت عبادت خدا و پیامبران و همچنین آماده سازی زمینه برای ظهور بزرگترین ولی خدا ، صاحب عصر و زمان سلام الله علیها است.

عامل چهارم: وجود نخبگان آگاه و دانشمندان صالح ، اندیشمندان و دانشگاهیان که در ارتباط با رهبر و ملت ایران بودند و انقلاب اسلامی ثمره تلاش نخبگان وصالحانی مانند حضرت امام خامنه‌ای و شهید آیت‌الله مطهری، شهید بهشتی، شهید رجائی، آیت‌الله جواد آملی،آیت الله مصباح یزدی، آیت الله احمد جنتی، آیت‌الله قدوسی و ده‌ها تن از علما و پیشگامان اسلامی است.

عامل پنجم: وجود جامعه‌ای با توانایی فدا کردن همه چیز در راه اسلام و توانایی تغییر رژیم فاسد و جنایتکار پهلوی که در راستای منافع آمریکا، رژیم اسرائیل و کشورهای غربی حکومت می‌کرد .

عامل ششم: عامل مهم و اساسی در این انقلاب ملت و امت بودند که این انقلاب با توطئه یا کمک کشورهای غربی یا شرقی صورت نگرفت، بنابراین تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران فداکاری‌های زیادی صورت گرفت تا ظالمان و فاسدان در مقابل این انقلاب عظیم و باشکوه اسلامی ایران شکست خوردند.

عامل هفتم: عامل دیگر در پیروزی انقلاب اسلامی ایران امور معنوی از جمله لطف الهی، دعای اولیای خدا، صالحان، صادقان، مومنان و امام زمان سلام الله علیها است.امور معنوی در تغییر جامعه بسیار مهم و ضروری است همانطور که خداوند متعال در کتاب خود می‌فرماید: خداوند وضعیت ملتی را تغییر نمی‌دهد تا آنکه آنان حال خود را تغییر دهند. بر این اساس ملت ایران خود خواستار تغییر جامعه‌شان و همچنین خواستار کشوری اسلامی شدند و خداوند متعال حال این ملت را به بهترین وضعیت ممکن تغییر داد.

عامل هشتم: انقلاب اسلامی ایران با گذشت سال‌ها و با وجود توطئه دشمنان از داخل و خارج کشور ایران، در سایه الطاف الهی همچنان باقی مانده است؛چراکه این کشور ارزش و اصول اسلامی را حفظ کرد و به ارزش‌ها و اصول کشورهای غربی و آمریکا توجهی نکرد ،بنابراین این انقلاب در منطقه گسترش یافت و کانون توجه بسیاری از کشورهای جهان قرار گرفت، همچنین بسیاری از ملت جهان این انقلاب را ستودند. این انقلاب با وجود تمام توطئه‌های دشمنان در تمام سطوح علمی، تحقیقاتی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، کشاورزی، نظامی و مدنی پیشرفت کرد.

انقلاب اسلامی باعث دگرگونی عظیم سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایران شد و نیز تاثیری شگرف در سطح جهانی به وجود آورد. با وجود آنکه انقلاب‌های بسیاری در جهان روی داده است ولی انقلاب اسلامی ایران منحصر به فرد است. این انقلاب مورد توجه و تجزیه و تحلیل و حمایت و استقبال اندیشمندان و انقلابیون جهان قرار دارد. تجلیل از آن در اندیشه ­های کلامی و شعری بسیاری بروز و ظهور کرد و باعث شناخت مجدد اسلام در جهان معاصر شد.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها