کد خبر: 611024
تاریخ انتشار :

موضع جبهه پایداری درباره نامه دعوت از رئیسی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مجید متقی‌فر عضو شورای مرکزی و سخنگوی جبهه پایداری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص خبر «جمع‌آوری امضا به‌منظور دعوت از رئیسی برای انتخابات ۱۴۰۰» در صحن مجلس و اینکه گفته می‌شود این اقدام توسط نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری انجام شده است، ضمن اظهار بی‌اطلاعی از چنین اقدامی گفت: من فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی در مجلس رخ داده باشد، البته در مجلس طی ساعات روز اتفاقات متعددی رخ می‌‌دهد و از جانب ما قابل تکذیب نیست.
وی ادامه داد: در میان نمایندگان بعضی افراد رسماً عضو پایداری هستند اما بعضی افراد هم گفتمانی به پایداری نزدیک هستند و من با توجه به آنکه از جزئیات این مساله در درون مجلس بی‌اطلاعم نمی‌توانم وقوع آن را رد کنم. اما آنچه که می‌توانم بگویم این است که جبهه پایداری به جمع‌بندی و مصداق در خصوص انتخابات ریاست جمهوری نرسیده‌ است و اگر به مرحله پایانی در این زمینه برسیم موضع رسمی خود را اعلام می‌کنیم.
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری درخصوص وحدت و ائتلاف با سایر گروه‌های اصولگرا اظهار داشت: معیارها و چارچوب‌های ما همان اصول وحدت است که پیش از این در انتخابات مجلس آن‌ها را اعلام کردیم. مثلا پرهیز از تخریب یکدیگر، تقویت و تاکید بر مشترکات و تفاهم برروی شاخص‌های کاندیدای اصلاح؛ این‌ها مواردی است که ما پیش از این آن‌ را اعلام کرده‌ایم و نظر ما درخصوص روند همکاری همین است.
سال گذشته و جریان فرآیند وحدت و فرآیند انتشار فهرست مشترک انتخابات مجلس یازدهم بود که مرتضی آقاتهرانی دبیرکل وقت جبهه پایداری در نامه‌ای پاسخ گلایه‌های غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب را داد و همچنین سازوکار چهارمرحله‌ای دستیابی به وحدت را از دیدگاه این مجموعه تشریح کرد که به شرح ذیل است:
۱. تفاهم بر حفظ مودت و مراقبت از تخریب یکدیگر، این گام اول وحدت بود.
۲. گام دوم؛ تفاهم بر شاخص‌ها و معیارهای انتخاب کاندیداهای اصلح؛ یعنی چارچوب‌های گفتمانی و معیارهای غیرقابل مسامحه‌ای که می‌توان آن‌ها را اصول لایتغیر برای تعیین مصادیق نمایندگی مجلس ذکر نمود و عدول از آن‌ها مقرون به انجام تکلیف نخواهد بود.
۳. گام بعدی این بود که بر مبنای همان معیارهای اصولی، دو طرف لیست فهرست کاندیداهای اصلح نسبی را ارائه دهند و تلاش مؤمنانه‌ای صورت دهیم تا تعداد کاندیداهای مشترک و نهایی دو فهرست حداکثری گردد.
۴. و مرحله آخر؛ در صورت امکان و لطف الهی به فهرست واحدی برسیم وگرنه تا حد امکان بر اشتراکات دو فهرست اصرار و تأکید ورزیم. این مسیر تا مرحله سوم در طول حدود ۵ ماه گذشته میان ما و شما طی شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها