کد خبر: 611050
تاریخ انتشار :

عضو حزب اتحاد ملت: اکثریت مجلس یازدهم از اوضاع روز مطلع نیستند / باید در رویه انتخابات تغییری جدی ایجاد کنیم

عضو حزب اتحاد ملت: اکثریت مجلس یازدهم از اوضاع روز مطلع نیستند / باید در رویه انتخابات تغییری جدی ایجاد کنیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، مجلس یازدهم در حالی نهمین ماه فعالیت خود را سپری می‌کند که به جرات می‌توان گفت، یازدهمین دوره قوه مقننه از فقدان تجربه و تخصص رنج می‌برد آن هم در شرایطی که مردم روزبه‌روز بیشتر در تنگنا قرار می‌گیرند.

جلال جلالی‌زاده، عضو حزب اتحاد ملت، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌ باره اظهار کرد: هر روز یک خبر عجیب از مجلس یازدهم شنیده می‌شود و تعداد زیادی از نمایندگان این دوره هنوز بعد از هشت ماه با جایگاه و وظیفه خود آشنا نیستند که البته به نظر من جای تعجب ندارد. در واقع مجلسی که روی کار آمدنش ناشی از رأی ندادن اکثریت مردم در انتخابات بوده است، نمی‌تواند بنیه قوی‌ای داشته باشد. طبیعی است وقتی چهره‌های کاردان و باتجربه به بهانه‌های بی‌مورد از کاندیداتوری منع می‌شوند افرادی فرصت حضور در مجلس را پیدا می‌کنند که هیچ شناختی از فضای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور ندارند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: اکثریت نمایندگان مجلس فعلی پشتوانه سیاسی و اقتصادی ندارند و در کل از اوضاع مطلع نیستند. این باعث می‌شود هنگام هر اظهارنظری و در زمان رأی دادن یا تحت تاثیر افراد دیگر عمل کنند یا تصمیم‌شان از روی احساسات باشد. به همین خاطر در طول این هشت ماه اتفاقاتی را از صحن بهارستان شاهد بودیم که نظیرشان در مجالس ۱۰گانه گذشته مشاهده نشده بود.

او توضیح داد: مجلس یازدهم در حالی کارهایش را بدون تدبیر و دوراندیشی جلو می‌برد که به دلیل پیش آمدن وضعیت بحرانی بیشتر از هر مقطعی به نظرات کارشناسانه و تصمیماتی بر اساس واقعیت‌های موجود احتیاج داریم. متاسفانه با تداوم این شرایط ما متحمل هزینه‌های گزافی خواهیم شد، هزینه‌هایی که جبران‌شان انرژی و پتانسیل موجود در کشور را هدر خواهد داد.

عضو حزب اتحاد ملت توضیح داد: بنابراین باید در رویه انتخابات تغییری جدی ایجاد کنیم تا ورود افراد غیرمطلع کشور را با چالش روبه‌رو نکند. نمایندگان فعلی در به تصویب رساندن چند طرح واقعاً نشان دادند که صلاحیت تصمیم‌گیری برای کشور را ندارند. تاکید می‌کنم که مسئولان ارشد یک بار برای همیشه دست به اصلاح ساختار انتخاباتی بزنند.

جلال جلالی‌زاده در پایان گفت: ما همه در موقعیت فوق‌العاده خطیری هستیم به طوری که می‌توان گفت کوچک‌ترین خطا یا اهمال ضربه‌ای سنگین به منافع عمومی خواهد زد.

چکیده گفت‌وگو با جلال جلالی‌زاده

-مجلسی که روی کار آمدنش ناشی از رأی ندادن اکثریت مردم در انتخابات بوده است، نمی‌تواند بنیه‌ای قوی داشته باشد -نمایندگان مجلس یازدهم پشتوانه سیاسی و اقتصادی ندارند -در طول هشت ماه اخیر اتفاقاتی را از صحن بهارستان شاهد بودیم که نظیرشان در مجالس ۱۰گانه مشاهده نشده بود -با تداوم شرایط کنونی متحمل هزینه‌های گزافی خواهیم شد -نمایندگان مجلس یازدهم در تصویب چند طرح واقعاً نشان دادند که صلاحیت تصمیم‌گیری برای کشور را ندارند -مسئولان ارشد کشور یک بار برای همیشه دست به اصلاح ساختار انتخاباتی بزنند

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها