کد خبر: 611111
تاریخ انتشار :

واکنش آمریکا به مانور نظامی-دریایی مشترک روسیه و ایران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

"جان کربی" سخنگوی رسمی وزارت دفاع آمریکا صبح امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد که ایالات متحده مانور نظامی-دریایی مشترک روسیه، چین و ایران در اقیانوس هند که برنامه ریزی شده در همین ماه فوریه برگزار شود را مانعی برای امکانات خود در این منطقه نمی‌بیند.

سخنگوی پنتاگون، در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در این باره، گفت: «رزمایش نظامی و تمرینات برای افزایش توانمندی نیروهای دریایی، مسئله‌ای غیرمنتظره نیست. من فکر نمی‌کنم که ما این مانورهای برنامه ریزی شده را مانعی برای امکانات ایالات متحده در اقیانوس هند برای دفاع از آزادی رفت و آمد دریایی و ادامه حمایت از اتحاد و شرکای خود در سراسر جهان تلقی کنیم.»

روز دوشنبه، "لوان جاگاریان" سفیر روسیه در ایران در مصاحبه‌ای با این خبرگزاری اعلام کرد که فدراسیون روسیه، ایران و چین در حال آماده سازی برگزاری یک مانور نظامی-دریایی مشترک در مناطق شمالی اقیانوس هند در اواسط ماه فوریه (اواخر بهمن-اوایل اسفند) هستند. به گفته این دیپلمات روس، در جریان این مانورها، اجرای عملیات جستجو و نجات و همچنین اقدامات هماهنگ برای تأمین امنیت ناوبری دریایی در منطقه انجام خواهد شد.

لازم به یادآوری است که نخستین رزمایش نظامی-دریایی سه جانبه ایران، روسیه و چین تحت عنوان "کمربند امنیتی دریایی" پیش از این در اواخر ماه دسامبر سال 2019 برگزار شده بود.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها