کد خبر: 611119
تاریخ انتشار :

نماینده مجلس انگلیس: با رای لاهه، بهانه‌های نتانیاهو رو به اتمام است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«جنیفر تانگ» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در لندن گفت: برای خیلی‌ از ما روشن بود که رفتار خصمانه اسرائیل در برابر مقاومت و دفاع فلسطینیان تناسب ندارد و در نوار غزه و تظاهرات بازگشت در کرانه باختری جنایات جنگی رخ داده است.

وی افزود: حالا بنیامین نتانیاهو تلاش می‌کند تا دولت های سراسر جهان را مجاب کند تا مانند آمریکا و استرالیا در مقابل تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی نسبت به اقدامات بی‌شرمانه آن‌ها مقاومت کنند.

این قانون‌گذار انگلیسی عنوان کرد که نتانیاهو از هیچ تلاشی کم نخواهد گذاشت تا مانع اجرای تصمیم دادگاه شود. با این حال این خبر خوبی است و هرچند اجرایی شدن آن طول می‌کشد و با توجه به اینکه فاتو بنسودا، (دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی) در آستانه بازنشستگی و ممکن است کارها طول بکشد، اما ما را نسبت به اجرای عدالت برای فلسطینیان امیدوار می‌کند.

تانگ همچنین از اینکه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم دادگاه لاهه را ضدیهودی لقب داده متحیر شد و تصریح کرد که بهانه‌های اسرائیل برای سرپوش گذاشتن روی جنایت‌هایش ته کشیده است و به همین خاطر هر اقدامی را ضد یهودی لقب می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه انتقاد از اسرائیل انتقاد از پیروان دین یهود نیست افزود: ما باید دربرابر آن‌ها (صهیونیست‌ها) ایستادگی کنیم

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی جمعه گذشته با خشم از رای دادگاه لاهه برای رسیدگی قضایی به پرونده اراضی اشغالی فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷میلادی، ادعا کرد: دیوان کیفری بین‌المللی بار دیگر ثابت کرد که یک نهاد سیاسی و نه قضایی است. وی همچنین رای دادگاه را یهودستیزانه محض خواند.

براساس رای دادگاه لاهه، اراضی اشغالی ۱۹۶۷ فلسطین شامل کرانه باختری از جمله قدس شرقی و همچنین نوار غزه می‌شود. این رأی بعد از آن صادر می‌شود که فلسطینیان بارها از جنایت صهیونیست‌ها شکایت کرده و خواستار رسیدگی به گزارش‌های ثبت شده و برقراری عدالت در پرونده قربانیان جرایم صهیونیست‌ها شده‌اند.

وزارت امورخارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با استقبال از این تصمیم در بیانیه‌ای اعلام کرد که رأی دادگاه لاهه در خصوص صلاحیت رسیدگی قضایی به اراضی اشغالی فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ یک روز تاریخی برای اصل حسابگری و مجازات [اسرائیل] است.

بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت، مرزهای ۱۹۶۷، به عنوان مرز فلسطین به شمار می‌رود و شهرک سازی یا فعالیت رژیم صهیونیستی در این زمین‌ها نامشروع و غیرقانونی است.

جنیفر تانگ کیست؟

او در سال ۱۹۹۷ به عنوان نماینده حزب لیبرال دمکرات از منطقه ریچموند وارد مجلس عوام شد و تا آوریل سال ۲۰۰۵ میلادی عضو این مجلس بود. وی در ژوئن سال ۲۰۰۵ به نمایندگی دائم مجلس اعیان درآمد. تانگ سال ۲۰۱۶ میلادی به دلیل میزبانی نشستی که در جریان آن رژیم صهیونیستی به داعش تشبیه شده بود از عضویت حزب لیبرال دمکرات تعلیق شد.

او که در زمان حاضر به عنوان عضو مستقل نمانده مجلس اعیان فعالیت می‌کند معتقد است که واژه یهودستیزی در غرب مورد سوء استفاده قرار گرفته و باید دوباره تعریف شود چون «هر کسی که علیه دولت اسرائیل صحبت کند، متهم به یهودستیزی می شود»

این قانون گذار انگلیسی پیشتر هم در گفت وگو با ایرنا گفته بود که از رفتار دولت انگلیس در حمایت از رژیم صهیونیستی «شرمسار» است.

وی بیان داشت: براساس آخرین نظرسنجی که درسطح اروپا صورت گرفت بالغ بر۷۰درصد مردم براین باور بودند که رژیم اسرائیل متجاوز است و خطری علیه صلح جهانی به حساب می آید؛ و این دیدگاه بسیاری از مردم انگلیس نیز می باشد. این در حالی است که آن ها (مردم انگلیس) از انجام هرگونه اقدامی دراین خصوص ناتوان هستند.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها