کد خبر: 611175
تاریخ انتشار :

دفاع تمام قد روحانی از عملکرد دولت: امروز برای وعده‌هایی که دادیم، سرافرازیم / ما به مذاکره با دشمنانمان افتخار می کنیم

دفاع تمام قد روحانی از عملکرد دولت: امروز برای وعده‌هایی که دادیم، سرافرازیم / ما به مذاکره با دشمنانمان افتخار می کنیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، مهمترین بخش اظهارات حسن روحانی به شرح زیر است: * مردم ایران شاهد دو جنگ بودند، جنگ تحمیلی و جنگ اقتصادی. * همه مردم جهان در این روزهای یک بدهکاری به ملت ایران دارند. * اگر تدبیر دولت منتخب مردم نبود و بعد از خروج ترامپ از برجام ما هم از برجام خارج می‌شدیم یعنی پیروزی بدون زحمت و هزینه برا ترامپ. * اگر ما از برجام خارج شده بودیم همه تحریم‌ها برگشته بود. * تدبیر دولت باعث شد آقای ترامپ نمدمال شود. * شکست و انزوای آمریکا در سازمان ملل و در برابر ایران در تاریخ آمریکا بی نظیر بود. * مردم از منتخب خود میخواستند که با تعامل سازنده سایه جنگ را از مردم دور کند. * ما امروز در بربر مردم ایران سرافرازیم که به وعده هایی که به مردم دادیم در 4 سال و نیم اول عمل کردیم. * تنها دولتی که بعد از جنگ تحمیلی دولت خود را با تورم و رکود شروع کرد دولت 92 بود. * من ۸ سال دولت تدبیر و امید را به سه بخش تقسیم می‌کنم، دوران ثبات و پیشرفت از ۹۲ تا ۹۶، دوران جنگ تحمیلی از ۹۷ تا پایان ۹۹ و ۶ ماهه پایان دولت دوران باز آفرینی. * هرکجا که همه باهم بودیم و باهم تلاش کردیم خداوند هم پیروزی را نصیب ما ساخت. * قبل از مذاکره به دنبال مبارزه با فساد بودیم * من به مذاکره افتخار میکنم، مذاکره چیز منفی نیست و یک وسیله برای دنیای امروز است و ارث پیامبر است. * ما به مذاکره و پیمان با دشمنانمان به عنوان راهی که پیامبر آموخته افتخار می‌کنیم. * پیامبر با دشمنان خود مذاکره کرد و پیمان بست مانند صلح حدیبیه. * آغاز راه ما از مذاکره نبود. * اولین مصوبه دولت ما احیای دریاچه ارومیه بود، از سلامت مردم آغاز کردیم. * رفع موانع تولید دومین مصوبه ما بود. * اقتصاد را به مردم واگذار کنید، بخش خصوصی بود که در این ملت تحول بزرگ را به وجود آورد. * در کنار بخش خصوصی قرار گرفتیم. * خصوصی سازی را که امروز بعضی منفی تلقی می‌کنند، از افتخارات این دولت است که دنبال کرد. * جوانان ما در پهنای باندی که به وجود آوردیم، می‌توانند در شغل‌های دیجیتالی فعالیت کنند. * شاغلان در فضای مجازی به ۵۰۰ هزار نفر رسیدند و شرکت‌های دانش بنیان از ۵۵ شرکت به پنج هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان دست یافتیم. * دولت با راهنمایی رهبر انقلاب بود که توانست در مسیری صحیح و درست، اقتصاد مقاومتی را در مسیر درست خود قرار دهد. * اگر خوب انتخاب کنیم آینده خوب داریم و اگر بد انتخاب کنیم آینده بد داریم. * دولت آب اشامیدنی سالم را در کشور 10 برابر کرده، دولت کاری برای روستاییان انجام داده است که کمتر نظیر آن را میبینیم. * مردم عاشق انقلاب و امام امروز نتوانستند به خیابان ها بیایند و احساسات پاک خود را نشان دهند. * البته این راهپیمایی به شکل دیگر در جریان است. * در آستانه پایان قرن 4 هستیم. * 100 سال پیش و در سال 1299 مردم رنج و مشکلات بعد از جنگ جهانی را پیش رو داشتند و قحطی و به هم ریختگی وجود داشت و قلدوری به نام رضا خان با کودتای خود امور کشور را در دست گرفته بود. * سال 1299 با این شکل بسیار تاسف برانگیز و سلطه یک مستبد بر مردم شروع شده بود. * امسال در حالی جشن می گیریم که مردم در سال 1399 در یک جنگ بزرگ اقتصادی در حال پیروزی هستند.

مشروح اظهارات رئیس جمهور به نقل از فارس را در ادامه بخوانید: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در سخنرانی خود به مناسبت ۲۲ بهمن گفت: آغاز چهل و سومین سال انقلاب اسلامی ایران با رنگ و بوی جدیدی روزهای خود را آغاز کرده است. دورانی که به دلیل پروتکل‌های بهداشتی مردم عاشق انقلاب و امام آنطور که مورد نظر آن‌ها بود به خیابان‌ها بیایند و احساسات پاکشان را نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه مردم به شکلی دیگر به خیابان‌ها آمدند، ادامه داد: امسال سال ۱۳۹۹ شمسی بود و انقلاب ما هم در سال ۱۳۹۹ هجری به پیروزی رسید. سال آینده سال ۱۴۰۰ پایان قرن چهاردهم و آغاز قرن پانزدهم است.

رئیس جمهور با اشاره به کودتای رضا شاه، گفت: سال ۱۲۹۹ با این شکل بسیار تاسف انگیز برای مردم ما و سلطه یک مستبد شروع شده بود اما امسال در حالی جشن می‌گیریم که ملت ما در سال ۱۳۹۹ در یک جنگ سه ساله اقتصادی در حال پیروزی است.

روحانی بیان داشت: در آن ۱۰۰ سال دو کودتا را مردم شاهد بودند کودتای رضا خانی در ۱۲۹۹ و کودتای محمدرضا شاه در سال ۱۳۳۲.

وی بیان داشت: از سال ۹۷ تا به امروز سه سال در جنگ اقتصادی هستیم. پایان شب ظلمانی و طلوع فجر صادق برای همه آگاهان مشهود است. همه مردم جهان در این روزها یک بدهکاری بزرگ به ملت ایران دارند.

رئیس جمهور بیان داشت: اگر ملت ایران در مقابل مستبد کاخ سفید نایستاده بود و اگر تدبیر دولت منتخب مردم نبود و اگر پس از خروج ترامپ ما هم از برجام خارج می شدیم یعنی پیروزی بزرگ و بدون مشکل برای ترامپ.

وی تصریح کرد: اگر ما از برجام خارج می شدیم همه تحریم ها بازمی‌گشت؛ آنکس که ترامپ را سرنگون کرد خدا بود و آنکس که به ظاهر ترامپ را سرنگون کرد مردم آمریکا بود. در این سه سال ترامپ سه بار نمد مال شد. شکست آمریکا و انزوای آمریکا در سازمان ملل درتاریخ جهان بی نظیر بود.

رئیس جمهور بیان داشت: ما امروز در برابر ملت ایران سرافرازیم که به وعده‌هایی که به ملت دادیم در ۴ سال ونیم اول به خوبی عمل کردیم. من دوران هشت ساله دولت تدبیر و امید را به سه بخش تقسیم می‌کنم. دوران ثبات و پیشرفت از ۹۲ تا ۹۶، دوران جنگ تحمیلی از ۹۷ تا ۹۹ و شش ماهه دولت که دوران بازآفرینی است.

وی با اشاره به آمارهای دولت تدبیر و امید، گفت: من به مردم می‌گویم هر کجا که همه با هم بودیم و در کنار هم تلاش کردیم خداوند هم پیروزی را نصیب ما ساخت. من به مذاکره افتخار می‌کنم. مذاکره جزوی از حکمرانی دنیای مدرن و ارث پیامبر است.

رئیس جمهور گفت: خصوصی سازسی از افتخار دولت است. ما به همه شرکت‌های دولتی گفته‌ایم که دست از بنگاه داری بردارید و سهام خود را بفروشید. ما قبل از مذاکره در پی مبارزه با فساد بودیم . تنها در این دولت بود که موسسات غیر مجاز را منحل کرد. هم بهای حیثیتی و آبرویی که همچنان بعضی از آن می‌نالند و هم ۳۰ هزار میلیارد که از بانک مرکزی استقراض کردیم که بدهی مردم را بدهیم.

روحانی تصریح کرد: دیروز در افتتاح معمول هفتگیم، پنجاهمین سد را در این دولت افتتاح کردیم. تا پایان این دولت ۲۰۱ سد مخزنی ملی فعال خواهد بود. آنهایی که می‌پرسند ما چرا به دولت رای دادیم و رای ما چه تاثیری بود؛ اساس کار انتخاب است هر کجا مردم انتخاب خوب داشتند ثمره آن را در سال‌های بعد دیدیند. اگر خوب انتخاب کنیم آینده خوب و اگر بد انتخاب کنیم آینده بد داریم.

رئیس جمهور با طرح این پرسش که آنهایی که می‌پرسند دولت چه کرده است؟، گفت: دولت آب آشامیدنی را برای روستائیان ده برابر کرده است . دولت هر سال ۲.۵ هزار مگاوات به برق کشور افزوده است. ۸ هزار گلخانه با افتتاحات این هفته به ۱۵ هزار هکتار رسید.

وی خاطر نشان کرد: اگر مردم در کنار منخبان خود ایستادند ما به نقطه مثبت در زندگی اجتماعی خود خواهیم رسید. در این دوران ۴ سال و نیم شاهد یک انقلاب در بخش سلامت بودیم. در بخش سلامت و محیط زیست از حرکت مثبت به انقلاب رسیدیم . ما در ارتباطات شاهد یک انقلاب بودیم. امروز جوانان ما با پهنای باندی که ما بوجود آوردیم می‌توانند در شغل‌های مختلف فعالیت کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: من از همه رسانه ها می‌خواهم به تاریخ و مردم واقعیت‌ها را بگویند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها