کد خبر: 611200
تاریخ انتشار :

عصبانیت ترامپ از وکیلش در اولین جلسه محاکمه سنا

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، عملکرد بسیار ضعیف «بروس کاستور» وکیل ارشد رئیس جمهور سابق آمریکا در اولین جلسه محاکمه وی در مجلس سنا، خشم او و دیگر جمهوری‌خواهان را به همراه داشت.

روزنامه «ایندیپندنت»، به نقل از خبرنگار حوزه کاخ سفید شبکه «سی‌اِن‌اِن» نوشت: «افراد مختلفی به من گفتند هنگامی که کاستور اظهارات در هم پیچیده و نامنظم خود را درباره محور اصلی دفاعیات تیم وکلای مدافع بیان می‌کرد، ترامپ [در برابر تلویزیون] فریاد می‌کشید».

به نوشته ایندیپندنت، ترامپ در عمارت «مارا لاگو» در ایالت فلوریدا، اولین جلسه محاکمه خود را از شبکه دست راستی «نیوز مکس» تماشا می‌کرد و هرچه سخنرانی کاستور پیش می‌رفت او کلافه‌تر و عصبانی‌تر می‌شد.

«آلن دِرشویتز» وکیل سابق ترامپ حین پخش ویژه برنامه نیوزمکس به این شبکه گفت: «نمی‌دانم او (کاستور) چه می‌کند! از دید من این دفاعیه موثری نیست».

یک فرد مطلع در این زمینه نیز به نشریه «پالتیکو» گفت: «رئیس جمهور [سابق] ترامپ از عملکرد تیم حقوقی خود راضی نبود».

علاوه بر این، شماری از سناتورهای جمهوری‌خواه نیز از عملکرد تیم حقوقی ترامپ ابراز نارضایتی کردند. «جان کورنین» سناتور ایالت تگزاس گفت: «فکر می‌کردم وکیل رئیس جمهور [سابق]، وکیل اول او، فقط گزافه‌گویی کرد و واقعاً به بحث قانونی اشاره نکرد».

«سوزان کالینز» سناتور ایالت مِین اشاره به اینکه دفاعیات کاستور او را «متحیر» کرده بود گفت: «اینطور به نظر می‌رسید که او هیچ استدلالی نداشت که رویکردی غیرعادی محسوب می‌شود».

همچنین «بیل کسیدی» سناتور ایالت لوئیزیانا گفت، تیم ترامپ «کارشان افتضاح، شلخته و تصادفی بود و هرکاری کردند جز اینکه درباره مسئله اصلی صحبت کنند».

مجلس نمایندگان آمریکا بامداد ۲۵ دی‌ماه با ۲۳۲ رأی موافق و ۱۹۷ رأی مخالف، طرح استیضاح مجدد ترامپ را تصویب کرد. این اولین بار در تاریخ ۲۴۴ ساله ایالات متحده است که مجلس نمایندگان این کشور، دو بار طرح استیضاح یک رئیس‌جمهور را تصویب می‌کند.

در جلسه اول محاکمه رئیس‌جمهور جنجالی سابق آمریکا که متهم به برانگیختن حمله مرگبار به کنگره در روز تایید پیروزی «جو بایدن» به امید تغییر نتیجه انتخابات به نفع خود است، مدیران استیضاح مجلس و تیم ترامپ ساعت‌ها به بحث در خصوص قانونی بودن یا نبودن استیضاح پیش از برگزاری رای‌گیری پرداختند.

در نهایت، سنای آمریکا بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) با ۵۶ موافق رای در مقابل ۴۴ رأی مخالف به قانونی بودن برگزاری جلسه استیضاح ترامپ در حالی که دوران ریاست جمهوری وی پایان یافته رأی داد.

در این رای گیری علاوه بر تمامی ۵۰ سناتور دموکرات، ۶ سناتور جمهوری‌خواه نیز برگزاری استیضاح ترامپ پس از پایان دوران ریاست جمهوری وی را قانونی اعلام کردند.

سناتورها معتقدند نتیجه رای‌گیری عمدتاً در همان ماه گذشته زمانی که آن‌ها مجبور به تصمیم‌گیری شدند شکل گرفت و جلسه دیشب تغییر چندانی در آن ایجاد نکرد. گرچه بر اساس برآوردها، انتظار نمی‌رود ترامپ در پایان جلسات استیضاح محکوم شود، اما دستکم رای به قانونی بودن استیضاح باعث شد تا این روند ادامه یابد.

روزنامه ایندیپندنت در یادداشتی در این ارتباط آورده است، اگر وکیل ترامپ به‌جای دفاع از وی فقط ساکت سر جای خود بایستد باز هم محکوم شدن ترامپ دو سوم رأی لازم سناتورها را کسب نخواهد کرد.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها