کد خبر: 611377
تاریخ انتشار :

وعده جدید آمریکا برای بازگشت به برجام

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، پنج‌شنبه در کنفرانسی خبری در پاسخ به سوالی درخصوص موضع آمریکا درخصوص ایران گفت: ما در این خصوص صحبت کرده‌ایم. خوشحال می‌شوم که موضع‌مان را در این خصوص تکرار کنم‌. اگر ایران به پایبندی کامل به تعهداتش ذیل برجام بازگردد، ایالات متحده نیز همین کار را خواهد کرد. پس این قطعا اولین گام مورد نیاز می‌باشد.

به گزارش ایسنا، روز یکشنبه سی‌بی‌اس نیوز ویدئوی کوتاهی از مصاحبه خود با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را منتشر کرد که در آن بایدن در پاسخ به سوال مجری برنامه‌ سی‌بی‌اس نیوز که می‌پرسید" آیا ایالات متحده اول تحریم‌ها را برخواهد داشت تا ایران به پای میز مذاکره بازگردد؟" گفت: نه.

بایدن در ادامه در پاسخ به سوال مجری که می‌پرسید " آیا آن‌ها ابتدا باید به غنی‌سازی خود پایان دهند؟" سر خود را به نشانه تایید تکان داد.

رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود، نوشت: آن‌ها باید به غنی‌سازی فراتر از محدودیت‌های برجام پایان دهند. چیزی در موضع آمریکا تغییر نکرده است. آمریکا می‌خواهد که ایران به پایبندی به تعهدات برجامی خود بازگردد و اگر این کار را انجام دهد، آمریکا نیز همین کار را انجام خواهد داد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها