کد خبر: 611427
تاریخ انتشار :

توصیه نماینده سازمان بهداشت جهانی برای استفاده از سه واکسن روسی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«ملیتا ووینوویچ» نماینده سازمان بهداشت جهانی (WHO) در روسیه روز جمعه در گفت و گو با رسانه روسی RBC ابراز اطمینان کرد که هر سه واکسن روسی علیه بیماری کرونا توصیه می شود.

وی اظهار داشت: براساس تجزیه و تحلیل این نهاد سه ویژگی، کیفیت، اثربخشی و ایمنی در واکسن های روسی وجود دارد و استفاده از این واکسن ها در موارد اضطراری نیز توصیه می شود.

ووینوویچ نصریح کرد: روسیه تجربه زیادی در تولید واکسن دارد. من بارها در مورد واکسن های شوروی علیه آبله، فلج اطفال، واکسن تب زرد صحبت کرده ام که دارای گواهی سازمان بهداشت جهانی هستند بنابراین من مطمئنم که هر سه واکسن جدید روسیه این روند را طی می کنند و از این رو برای استفاده از آنها علیه کرونا توصیه می شود.

روسیه اولین کشوری بود که در ۱۱ آگوست سال ۲۰۲۰ ( ۲۱ مرداد ۹۹) واکسن «اسپوتنیک وی» علیه کرونا را ثبت کرد. این دارو توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا ساخته شده است.

اسپوتنیک وی یک واکسن ناقل براساس ویروی آدنو انسانی است.

واکسن ایپیواک مرکز علمی دولتی "وکتور" نیز در اکتبر همان سال (مهر ۹۹) به عنوان دومین واکسن روسی علیه ویروس کرونا شناخته و ثبت شد. این واکسن براساس عناصر مصنوعی ساخته شده از ساختار ویروس کرونا ایجاد شده است.

در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱، ( ۱ بهمن ۹۹) وزارت بهداشت فدراسیون روسیه اقدامات لارم برای ثبت واکسن کوویواس (Kovivac) را انجام داده است. «تاتیانا گولیکووا» «معاون نخست وزیر» روسیه اعلام کرد که انتظار می رود ثبت این واکسن در ۱۶ فوریه ( ۲۸ بهمن) انجام شود.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها