کد خبر: 611580
تاریخ انتشار :

توصیه‌های مهم یک اصلاح‌طلب به رئیس دولت آینده

توصیه‌های مهم یک اصلاح‌طلب به رئیس دولت آینده
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، چند ماه دیگر به روز مهم رأی‌گیری سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری بیشتر زمان باقی نمانده است. این در حالی است که شرایط کشور و موانع متعددی که آرامش را از جامعه گرفته‌اند، باعث شده شرایط پیچیده ای نزد مردم نسبت به انتخابات وجود داشته باشد.

جلال‌ جلالی‌زاده، نماینده ادوار مجلس، در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین در این ‌باره اظهار داشت: با توجه به وضعیتی که در کشور حاکم است، نمی‌توان درباره فضای احتمالی انتخابات نظر صریحی داد. مخصوصاً اینکه شرایط کرونایی هم زندگی‌ها را مختل کرده است تا مردم اتفاق مهمی مثل انتخابات را فراموش کنند. به همین دلیل با وجود اینکه انتخابات ۱۴۰۰ بسیار مهم است، نمی‌توانیم تحلیلی صحیح از این اتفاق مهم داشته باشیم.

عضو حزب اتحاد ملت در ادامه گفت: این فضای سرد در شرایطی شکل گرفته که انتخابات ریاست‌جمهوری هم برای اصلاح‌طلبان و هم برای اصولگرایان سرنوشت‌ساز است و همه تلاش می‌کنند کاندیدای خودشان نسبت به رقیب رأی‌های بیشتری کسب کند. با این حال مشخصاً باید گفت‌ شرایط برای جبهه اصلاحات سخت‌تر است و آنها موانع زیادی را پیش روی خود می‌بینند چون اصلاح‌طلبان هم در قدرت سهمی ندارند و هم مثل همیشه نگران نوع بررسی صلاحیت‌ها هستند. با این اوصاف می‌توان گفت جریان اصلاحات به استقبال انتخابات سختی می‌رود.

او اضافه کرد: علاوه بر این،‌ نمی‌توانیم نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم که غالب جامعه رغبتی برای حضور در پای صندوق رأی ندارد. به هر حال عملکرد دولت روحانی مردم را دلسرد کرده است و به همین دلیل نمی‌توان از آنها توقع داشت با شور و شوق از انتخابات استقبال کنند. همین شرایط اصلاح‌طلبان را مکلف می‌کند تا با ارائه توضیحاتی روشنگرانه به آحاد مختلف جامعه آنها را از تبعات رأی ندادن و اهمیت رأی دادن آگاه کنند. همچنین حاکمیت چون در انتخابات به اصلاح‌طلبان نیاز دارد باید با تجدید نظر در برخی از رویکردها و مشخصاً تغییر رفتار شورای نگهبان شرایط را برای شرکت مردم در انتخابات فراهم کند چون اگر مردم به صحنه نیایند دیگر رقابتی در میان نخواهد بود و یک انتخابات کم‌رأی دیگر به نظام تحمیل خواهد شد.

جلالی‌زاده ادامه داد: نکته مسلم درباره اصلاحات این است که این گروه سیاسی با حمایت از روحانی ضرر کرد و به همین دلیل اگر چهره‌های شاخص‌شان کمافی‌السابق از حضور در فضای رقابت محروم شوند، شرکت اصلاح‌طلبان فایده‌ای نخواهد داشت و باید به مردم بگویند که چرا به حضور در انتخابات اصراری نشان نداده‌اند.

او توضیح داد: از سویی هر کسی که در رأس دولت آینده قرار می‌گیرد باید با رهبری و سایر مسئولان عالیرتبه و ارگان‌های نظامی هماهنگی بالایی داشته باشد. البته نه اینکه اختیار قانونی در تعیین وزیران یا بهره‌گیری از رئیس‌جمهوری سلب شود. به هر حال این حق طبیعی کسی است که از مردم رأی گرفته و باید به مردم پاسخگو باشد،‌ تا بتواند نظرات کارشناسی خود و دولتش را به مرحله اجرایی برساند.

جلال‌ جلالی‌زاده در پایان گفت: مردم اگر دلگرم نشوند، رأی نخواهند داد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها