کد خبر: 611652
تاریخ انتشار :

ترکیه نیروهایش را از عراق خارج کند/ عراقی‌ها آماده رزم باشند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از المعلومه، جنبش عصائب اهل الحق عراق در بیانیه ای از ترکیه خواست که به اصل حسن همجواری پایبند باشد و نیروهایش را از عراق بیرون ببرد.

در بیانیه عصائب اهل الحق عراق آمده است: تهدیداتی از جانب ترکیه و یورش نیروهای ارتش این کشور به اراضی عراق وجود دارد و اطلاعات حاکی از طرح نظامی ترکیه برای حمله به کوه سنجار است که با جانفشانی از لوث گروه تکفیری و جنایتکار داعش آزاد شده است.

عصائب اهل الحق عراق بیان کرد: ما در عین حال که نقض حاکمیت عراق و ادامه اشغال اراضی عراق از سوی ترکیه را محکوم می کنیم و آنرا مغایر با قوانین بین المللی می دانیم؛ آنهم از جانب کشوری مسلمان و همسایه که روابط مبتنی بر حسن همجواری و احترام و همکاری متقابل داریم؛ از دولت عراق می خواهیم که به وظایف قانونی خود عمل کند و برخورد کوبنده با این قبیل اقدامات داشته باشد.

در این بیانیه آمده است: دولت عراق باید مانع تعدی به عراق شود و اقدام جدی برای اجرایی کردن مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج همه نیروهای نظامی خارجی، انجام دهد تا امنیت و حاکمیت و استقلال عراق تضمین شود.

عصائب اهل الحق عراق اعلام کرد: ترکیه به اصل حسن همجواری عمل کند و نیروهایش را از عراق و مناطق مرزی عراق خارج کند تا دو کشور همسایه به ماجراجویی که به نفع هیچ طرفی با توجه به فضای ملتهب منطقه نیست، کشانده نشوند.

در این بیانیه از عراقیها خواسته شده است که در کنار نیروهای نظامی و حشد شعبی برای مقابله با هر اقدام تجاوزکارانه ای که کشور و ملت و سرزمین عراق را هدف قرار دهد و حاکمیت و امنیت آنرا نقض کند، قرار گیرند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها