کد خبر: 611678
تاریخ انتشار :

عربستان موضعی مخالف آمریکا در قبال انصارالله یمن اعلام کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عبد الله المعلمی، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در گفت‌وگو با سایت "الشرق نیوز" با اشاره به عقب‌نشینی دولت آمریکا در "تروریستی" خواندن جنبش انصارالله یمن اظهار کرد: اگرچه پیشنهادهای جایگزینی درباره تسهیل ارائه کمک‌های بشردوستانه به یمنی‌ها مطرح شده است اما دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن این تصمیم را به منظور جلوگیری از پیچیده شدن اوضاع انسانی در یمن اتخاذ کرد.

وی افزود: علی‌رغم این تصمیم ما با حوثی‌ها (انصارالله) به عنوان یک سازمان "تروریستی" برخورد می‌کنیم و با اقدام نظامی با تهدیدات آن مقابله می‌کنیم.

المعلمی ادامه داد: عربستان شورای امنیت و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل را در جریان حمله اخیر حوثی‌ها به فرودگاه أبها قرار داده است و شورای امنیت طی هفته جاری نشست ویژه‌ای را درباره پرونده یمن برگزار خواهد کرد.

وی با سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های روزانه ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی علیه ملت بی‌دفاع یمن، ادعا کرد: یک جنبش بین‌المللی وجود دارد و همه به دنبال دستیابی به یک راه حل سیاسی و حل و فصل پرونده یمن به اشکال مختلف و مجازات مقامات حوثی‌ها هستند.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که آنتونی بلینکن،‌ وزیر خارجه دولت جدید آمریکا اعلام کرد تصمیم خارج کردن نام انصارالله از فهرست "تروریسم" از روز سه شنبه ۱۶ فوریه اجرایی می‌شود.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها